Mnemonic strategies facilitating the second language acquisition

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Mnemonic strategies facilitating the second language acquisition
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2010, Nr. 3, p. 6-10
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamos mnemoninės strategijos, palengvinančios antrosios kalbos įgijimą. Analizuojamos atminties ir antrosios kalbos mokymosi, naudojant kognityvinės psichologijos retrospektyvinį požiūrį, tarpusavio sąsajos. Tyrimas atliktas 2009 metais Generolo Jono Žemaičio karo akademijoje. Tyrimo metu dalyvavo IV kurso kariūnai, buvo taikytas pasiekimų testas bei anglų standartinis testas. Pirmojoje šio straipsnio dalyje pateikiama samprata apie žmogaus atmintį ir procesus, kuriuos ji vykdo, kad koduotų, saugotų, atsimintų informaciją bei pasinaudotų ja. Pabrėžiama, kaip svarbu suprasti žmogaus atminties pobūdį ir jo veikimą antrosios kalbos mokymosi procesuose bei įgijimą kognityviojo psicholingvistinio požiūriu. Antrojoje dalyje pateikiami tyrimo rezultatai, kuomet, vykdant eskperimentą, į ugdymo procesą buvo įtrauktos kelios veiksmingos mnemoninės strategijos. Nustatyta, kad mnemonikos instrukcija yra efektyvi strategija, skirta padidinti besimokančiojo antrosios kalbos testų rezultatus. Pastebėta, kad eksperimentinės grupės besimokančiųjų rezultatai viršijo kontrolinių grupių mokinių rezultatus. Atskleista, kad veiksmingos mneminės strategijos pagreitina antrosios kalbos mokymąsi, pagerina atmintį. Mneminės strategijos besimokančiajam padeda geriau suprasti principus, kaip informacija yra saugoma, išsaugoma ir atkuriama. Siekiant pagreitinti kalbos mokymąsi, antrosios kalbos mokymo metodikoje ypatingas dėmesys skiriamas kognityviniam požiūriui.Reikšminiai žodžiai: Antroji kalba; Atmintis; Kognityviniai gebėjimai; Mnemoninės strategijos; Smegenų veikla; Ugdymas; Užsienio kalbos mokymasis; Įsiminimo strategijos; Brain activity; Cognitive abilities; Education; Foreign language learning; Memory; Mnemonic strategies; Second language.

ENThis article examines mnemonic strategies that aid in second language acquisition. We analysed the links between memory and learning a second language with a retrospective cognitive psychology approach. The research was done in 2009, in the military academy of General Jonas Žemaitis. Cadets in their fourth year were given an achievement test and a standardized English test. In the first part of this article, we describe the human memory and the processes which it implements to code, save, recall and use information. We emphasize the importance of understanding the nature of human memory and its impact on second language learning and acquisition from a cognitive psycholinguistic framework. In the second part, we present results of introducing several useful mnemonic strategies into the learning process. We discovered that mnemonic instruction is an effective strategy for increasing students’ test scores for their second language. Students in the experimental group show higher scores than students in the control groups. Effective mnemonic strategies prove to streamline second language learning and provide benefits to memory. Mnemonic strategies help students understand the fundamentals of information storage, acquisition and recollection. Special attention is paid to the cognitive approach when trying to accelerate learning of a second language.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43370
Updated:
2019-02-09 15:00:47
Metrics:
Views: 112
Export: