Vaikų poilsis ir laisvalaikis vasaros stovyklose : modelio paieškos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų poilsis ir laisvalaikis vasaros stovyklose: modelio paieškos
Alternative Title:
Children's rest and leisure in summer camps: model searching
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2001, Nr. 3 (25), p. 45-52
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje vaikų vasaros stovyklos apibūdinamos kaip forma, atitinkanti poilsio ir laisvalaikio poreikius, bei kaip aplinka, kurioje sėkmingai sprendžiami socialinio ugdymo(-si) ir organizmo rezervų atgavimo uždaviniai. Nagrinėjamos dviejų tipų vasaros stovyklų programos, realizuotos 1994-1999 m. Klaipėdos universiteto Vaikystės pedagogikos specialybės studentų - socialinio darbo savanorių. Apibūdinami tikslų formulavimo etapai, išvardijamos strateginio projektavimo procedūros, aprašomas vaikų, jų tėvų poreikių empirinis tyrimas, eksperimento organizavimo metodika. Nustatyta, jog vasaros stovyklos 9-12 metų vaikams yra pati priimtiniausia laisvalaikio ir poilsio form (54%), tačiau tik nedidelė jų dalis (2%) gali šiuos poreikius kasmet patenkinti. Tėvai ir vaikai norėtų, jog stovyklose pedagogai skirtų pakankamai dėmesio saviraiškai ir saviorganizacijai, o ne tik režimui. Straipsnyje apibūdinami du vasaros stovyklų modeliai: turistinė-gamtoje, stacionarinė - kaimo teritorinėje gyvenvietėje. Aptariama, kaip jose yra plėtojama vaikų ir suaugusiųjų partnerystė, korekcinis, kompensuojamasis ugdymas, vaikų socializavimas(-is). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Modelis; Sisteminis požiūris; Socialinis ugdymas(-is); Socialinis ugdymas(is); Strateginis projektavimas; Vaikų vasaros stovykla; Children's summer Camp; Social education; Social upbringing; Strategical planning; Systematical point o f view; Systematical point of view.

ENIn the article children summer camps are described as their needs for rest and leisure satisfying form of activity and environment helpful for solving social upbringing problems. Two summer camp types accomplished by Klaipeda's University Childhood Pedagogy Speciality students - volunteers in social work with children practice during 1994-1999 years are examined. The article gives clues for program accomplishing, goals setting and choosing right pedagogical actions. It reveals strategical planning, not only including children social upbringing, rest and leisure as a field of their life organising, but also ascertained needs investigation of 9-13 years old children and their parents as a forming experiment, which makes possibilities affiliating conditions for effective accomplishment of pedagogical programs. Various children summer camps are the best place for rest and leisure for more then half (54%) of Klaipeda city school pupils, though only a small part of them (2%) can spend leirure time in summer this way. Parents and children are changing their point of view. Children would like that camp would have less regimented activities and more free time for self-activities. There are described two types of camps (tourist - in the nature, stationary - village like territory settlement), which are controled by family life principals broadening agreement and partnership between children and their parents. The article also reveals pedagogical goals and problem solving versions, possibilities of correctional and compensating children upbringing, orientating into favour conditions for children socialisation. [Text from author]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42031
Updated:
2022-11-07 15:44:34
Metrics:
Views: 21
Export: