The Investigation of the characteristics, determining the choice of private labels : academic and practical aspects

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Investigation of the characteristics, determining the choice of private labels: academic and practical aspects
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 3, p. 1049-1059
Keywords:
LT
Prekyba. Prekybos tinklas / Trade. Distributive trades; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTPrivačios etiketės populiarumui nuolat augant, mažmenininkams tampa vis svarbiau susipažinti su jos pirkėjais. Straipsnio tikslas yra parengti teorinį modelį ir nustatyti praktiškai pagrindines charakteristikas, lemiančias privačių etikečių pasirinkimą. Straipsnyje autoriai patikslino privačios etiketės apibrėžimą. Pasirinktame teoriniame modelyje (priešingai kitų autorių tyrimams) analizuojamos ne atskiros charakteristikos, lemiančios privačių etikečių pasirinkimą, bet jos yra jungiamos į tris pagrindines kategorijas: demografines, elgesio ir susijusias su produkto charakteristikomis. Tyrimo rezultatai įrodo teigiamą klientų požiūrį į privačių etikečių paplitimą didžiausiuose Lietuvos prekybos centruose, pagal kuriuos netgi 95 proc. respondentų renkasi prekes pažymėtas privačiomis etiketėmis. Empirinio tyrimo rezultatai patvirtina ankstesnių tyrimų rezultatus, pagal kuriuos vartotojų demografinėmis charakteristikomis negalima paaiškinti privačių etikečių pasirinkimo. Taip pat buvo nustatyta, kad elgesys, demografinės ir susijusios su produktu charakteristikos skirtingai įtakoja skirtingus privačių etikečių tipus. Charakteristikų, lemiančių privačių etikečių pasirinkimą teorinis modelis, kuris suformuluotas straipsnio pradžioje, buvo papildytas atlikus tyrimą. Charakteristikos, susijusios su demografija, elgesiu ir produktu, buvo išskirtos į skirtingus privačių etikečių tipus. Buvo nustatyta, kad tik tokios demografinės charakteristikos, kaip klientų lytis ir išsilavinimo lygis neįtakoja skirtingų privačių etikečių pasirinkimo.Reikšminiai žodžiai: Privati etiketė; Gamintojo prekinis ženklas; Mažmeninės prekybos tinklas; Mažmeninė prekyba; Produkto savybės; Private label; Producer’s trade mark; Retail chain; Retail sale company; Characteristics of product.

ENAs the popularity of private label is constantly growing, it becomes more important for the retailers to get acquainted with the buyers of those private label marks as well as characteristics describing their behavior. The knowledge about the buyers and meeting with their requirements provide the possibility for the retailers to acquire advance above the competitors as well as to compete with the well known producers’ trade marks for the preference of the buyers. The article seeks to determine the main characteristics of the buyers and the product which influence the choice of private labels as well as to fulfill the empire investigation, which should help to check the operation of those characteristics in practice. The authors of the article also would like to supplement the theoretical model of the choice of the private labels. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Prekybos marketingas : mokomoji knyga / Arvydas Pajuodis. Vilnius : Eugrimas, 2005. 391 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41972
Updated:
2018-12-17 13:19:46
Metrics:
Views: 23    Downloads: 7
Export: