Learning processes in organizations: empirical study

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Learning processes in organizations: empirical study
Alternative Title:
Organizacijos mokymosi procesai: empirinė studija
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika. 2003, Nr. 2 (33), p. 82-92. [Engineering Economics]
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu vadybos literatūroje pastebimas didelis susidomėjimas mokymosi bei žinių valdymo procesais organizacijose. Intelektualiniai organizacijos darbuotojų sugebėjimai bei protiniai įgūdžiai itin svarbūs kuriant gerovę, keičiant pasikliovimą fiziniais įgūdžiais ir biurokratine kontrole kūrybiniais, lanksčiais sprendimais nuolat besikeičiančios aplinkos ir ekonomikos sąlygomis. Vadyboje buvo išvystyta organizacijos mokymosi teorija bei besimokančios organizacijos koncepcijos. Žinios tapo strateginiu organizacijos turtu bei konkurencinio pranašumo šaltiniu. Organizacijos mokymasis – efektyvus informacijos ir žinių organizacijose valdymas, susijęs su efektyvesnių veiklos organizavimo būdų paieška ir įdiegimu, nuolatiniu organizacijos atsinaujinimu. Daugiausia dėmesio šiame straipsnyje skiriama mokymosi procesų organizacijose analizei. Tirti įvairūs požiūriai į mokymąsi: bihevioristinis, pažinimo, socialiai konstruojamas mokymasis; besimokančios organizacijos koncepcija, analizuojami mokymosi lygmenys. Pradinis taškas, nuo kurio prasideda dauguma mokymosi teorijų, yra individualus mokymasis.Straipsnyje analizuojamas ir mokymasis komandoje kaip jungiančioji individualaus bei organizacijos mokymosi grandis. Siekiant susieti teoriją ir praktiką, atliktas empirinis tyrimas ir išanalizuoti organizacijos mokymosi procesai vienoje Lietuvos telekomunikacijų įmonėje. Šiam tikslui pasirinktas keturių elementų modelis: strategijos, struktūros, kultūros ir žmogiškųjų išteklių. Atlikus tyrimą nustatyta, jog organizacijos mokymosi procesai minėtoje įmonėje vyksta individualiu, komandiniu ir organizacijos lygmeniu. Padaryta išvada, jog pasirinktą organizaciją galima įvardyti kaip besimokančią organizaciją, atitinkančią organizacijos mokymosi teorijų bei įvairių modelių kriterijus.

ENIn this article process of organizational learning and concept of learning organization are analyzed. Organization work is constantly changing, increasing the competition in business environment. Market changes stimulate organizations to grow and strive for profit. But resources are limited and organizations seek for quality not only for quantity. That's way knowledge and learning processes in organizations are now seen as a strategic asset and the primary resource of the company's competitive advantage. The purpose of this article is to highlight learning processes in learning organizations. Though it is widely accepted that learning can be a source of competitive advantage, it is not clear, what actions organizations should take to achieve this. Trying to integrate theory and practice, empirical investigation of organizational learning processes in telecommunication firm was made.

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Related Publications:
Aukštojoje mokykloje įgyjamų profesinių kompetencijų vertinimas profesinėje veikloje. Studijos šiuolaikinėje visuomenėje. 2011, Nr. 2(1), p. 86-95.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41056
Updated:
2025-02-28 13:47:39
Metrics:
Views: 23    Downloads: 3
Export: