LTXXI šimtmečio pradžia skatina apžvelgti pereito laikotarpio pasikeitimus ir pasiekimus kalbų mokymo ir mokymosi srityje. Kalbų studijų istorija aiškiai parodo, jog visais laikotarpiais buvo labai svarbus metodų arba atskirų jų elementų perimamumo principas. Pereito šimtmečio pabaigoje suklestėjo komunikatyvinis požiūris į kalbų mokymą. Šis metodas pasižymi formų, būdų ir priemonių įvairove. Daugybė vadovėlių, kompiuterinių programų, televizijos kursų padeda ugdyti šnekamosios kalbos įgūdžius. Straipsnyje nagrinėjamas KTU Užsienio kalbų centro patyrimas įgyvendinant komunikatyvinį kalbų studijų metodą.
ENThe article deals with some history of the world developments in language teaching/learning. The latter process is closely interrelated with linguistics, psychology, social sciences and their theories. The article also presents some survey of language teaching/learning from centralized to diversified language studies. The necessity of this overview has been called for by the beginning of a new millennium which is met "with slogans about access and accountability and appraisal" (Duke, 1995).