Vartotojų tipai: socialinių nuostatų ir socialinių-demografinių kintamųjų ryšys

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų tipai: socialinių nuostatų ir socialinių-demografinių kintamųjų ryšys
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTRemiantis tyrimo autorių sukonstruotu vartotojų nuostatų empiriniu modeliu (N=1057), straipsnyje atskleidžiami vartotojų tipai jų socialinių nuostatų ir socialinių-demografinių kintamųjų ryšio aspektu. Lietuvoje analogiškų tyrimų atlikta labai mažai, todėl buvo prasminga užsienio mokslininkų ir tyrinėtojų hipotezes įvertinti Lietuvos gyventojų populiacijoje. Klasterinės analizės metodu sudarytas septynių vartotojų tipų pagal jų socialines nuostatas modelis. Buvo identifikuoti šie vartotojų tipai: kontroversiškas, ekonomiškai orientuotas ir modernus, novatoriškasis, racionalus, orientuotas į prekės patikimumą - „saugus“, atsargus ir kritiškas - „sunkus“, perdėtai taupus ir konservatyvus. Be to, buvo atskleista kiekvieno vartotojo tipo socialinė-demografinė charakteristika.

ENIn the previous stage of the research a cluster summary of 7 categories of users was set. Consumer typology undisclosed the socio-demographical content, so it will be only an abstraction and possess poor theoretical and practica' means. In this work I presented and described the socio-demographical analysis of user types and showed the real picture of these users: economically oriented and modern, innovative, reasonable, oriented to goods reliability, careful and critical, over economical and conservative.

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40319
Updated:
2018-12-17 11:16:33
Metrics:
Views: 89    Downloads: 23
Export: