LTStraipsnyje nagrinėjamas dviejų tipų mokyklų (katalikiškos ir nekatalikiškos) vyresniųjų klasių (X–XII) moksleivių požiūris į tėvų skyrybas. Atliekamas komparatyvusis (lyginamojo pobūdžio) tyrimas. Dviejų tipų mokyklų pasirinkimas yra grindžiamas skirtingo moksleivių požiūrio į šeimos skyrybas galimybėmis: šeima yra amžina ir neišskiriama (Bažnyčios mokymas), šeima yra susitarimas, kuris, prireikus, gali būti, nutraukiamas (pasaulietinis, civilinis požiūris). Katalikiškų mokyklų moksleiviai yra tiriamųjų grupė, kuriai artimas Bažnyčios mokymas apie šeimą ir doktrina apie šeimos neišardomumą, o nekatalikiškų kaip atstovaujančių pasaulietinį, civilinį požiūrį į santuoką ir šeimos skyrybas. Dviejų tiriamųjų grupių pažiūrų rekonstrukcijos pagrindu yra identifikuojama Bažnyčios mokymo įtaka moksleivių sampratoms apie šeimos neišardomumą. Tyrimu nustatyta, jog katalikiškos mokyklos moksleiviai giliau suvokia skyrybų problemas ir jų padarinius bei geba ieškoti būdų jas išspręsti per Bažnyčios teikiamas sakramentines malones.
ENPupils from "Christian schools" have a deeper understanding regarding divorce and seeking methods how to solve them, and saving family by the teaching of the Church. They accept Church presents of the sacraments: reconciliation and sacrament. If needed, pupils as Christians would look for provisions in order to help other people to deal with problems of divorce. Pupils from "non-Christian schools" would also want that family would be eternal and cannot be separated. For them this is the main condition to feel safe, admired, loved and to love others. Though they understand family as an eternal unit until it is possible to live in it. It is harder for children from non-Christian schools to accept teachings of the Church about the family and it's help in this kind of a situation. Their abilities to forgive and mature are weaker comparing to the pupils from Christian schools.