Supervizijos taikymas socialinio darbo studijose

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Supervizijos taikymas socialinio darbo studijose
Publication Data:
Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2012.
Pages:
92 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — 1. Supervizija socialiniame darbe. Supervizijos sampratos raida ir paskirtis. Supervizijos procesas ir formos. Supervizoriaus ir supervizuojamojo tarpusavio sąveika — 2. Socialinio darbo studijų praktikos supervizija. Studijų praktikos supervizijos samprata ir tikslai. Supervizijos modeliai, taikomi socialinio darbo studijų praktikoje — 3. Socialinio darbo studentų veiklos ir praktinio mokymosi patirtis – reflektuojamos praktikos objektas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai — 4. Reflektuojama (supervizuojama) socialinio darbo studijų praktika: įgyvendinimo metodika Mykolo Romerio universitete — Išvados – Literatūra.
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Socialinis darbas / Social work; Supervizija / Supervision.
Summary / Abstract:

LTVisose pasaulio socialinio darbo mokyklose pabrėžiamas socialinio darbo profesinės veiklos sudėtingumas, reikalaujantis refleksyvaus socialinio darbuotojo kompetencijų plėtojimo modelio, pasižyminčio teorijos ir praktikos ryšiu bei asmeninės ir profesinės patirties sąveika. Studijoje siekiama atskleisti supervizijos taikymo socialinio darbo studijose aspektus, studentų patirties atliekant praktiką charakteristikas (teigiamus ir neigiamus potyrius, išgyvenimus, asmenybės bei profesinio tobulėjimo procese palaikomus santykius), reflektuojamos (supervizuojamos) studijų praktikos poreikį socialinio darbo studentų profesiniam augimui. Supervizija suprantama kaip savarankiška konsultavimo forma profesinės veiklos, profesinių santykių ir darbo klausimais, o supervizorius - kaip profesionalus profesinės veiklos, profesinių santykių konsultantas. Supervizijos paskirtis - pasitelkiant refleksiją padėti darbuotojui, grupei, organizacijai įvertinti profesinę savo veiklą, numatyti jos tobulinimo kryptis, siekiant padidinti socialinę darbuotojo kompetenciją ir organizacijos veiklos veiksmingumą. Studijoje apibendrinama darbo su nacionalinėmis ir tarptautinėmis studentų grupėmis patirtis taikant refleksijų metodą, atskleidžiama studijų praktikos supervizijos samprata ir tikslai, supervizijos modeliai, taikomi socialinio darbo studijų praktikoje Europos šalyse ir Lietuvoje, pateikiami empirinio tyrimo rezultatai. Remiantis kokybinio tyrimo rezultatais analizuojama socialinio darbo studentų mokymosi ir veiklos patirtis, įgyta studijų praktikų metu, atskleidžiama praktikos vadovų ugdomosios paramos studentams raiška, jiems susidūrus su sunkumais, abejonėmis, sudėtinga profesine situacija arba nežinojimu.Reikšminiai žodžiai: Socialinio darbo praktika; Socialinio darbo studijos; Socialinis darbas; Supervizija; Taikymas; Application; Practice of social work; Social Work; Social work studies; Studies of Social Work; Supervision.

ENAll social work schools worldwide emphasise the complexity of the profession of social work, which requires a reflexive model of the development of competences of a social worker, which could be characterised by a relationship of theory and practice and interaction of personal and professional experience. The study aims to reveal the aspects of employing supervision in the studies of social work, the characteristics of students’ experience of internship (positive and negative experiences and relations maintained in the process of personal and professional development), the need for reflected (supervised) internship for the professional growth of students of social work. Supervision is perceived as the independent form of consultation on the issues of professional activities, relations and work, and the supervisor is considered to be a professional consultant. The purpose of supervision is to use reflection to help the employee, group or organisation to evaluate their professional activities, envisage the directions of its development seeking to enhance social competences of the employee and efficiency of activities of the organisation. The study summarises the experience of working with national and international student groups by employing the method of reflection, reveals the concept and goals of internship supervision, supervision models applied during social work internship in European countries and Lithuania, and presents the results of empirical research. The findings of the quantitative research are used to analyse the learning and work experience of students of social work, acquired during internships, to reveal the expression of mentors’ coaching of students in the event of difficulties, doubts, complicated professional situations or lack of knowledge.

ISBN:
9789955194194; 9789955194187 (el. versija)
Related Publications:
Supervizijos taikymas socialinio darbo ir socialinės pedagogikos studijų praktikoje / Iliuminata Gaigalaitė. Socialinė sveikata. 2014, Nr. 1, p. 58-61.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39816
Updated:
2020-12-28 15:48:59
Metrics:
Views: 119    Downloads: 26
Export: