LTStraipsnyje aptariama Maironio ir religinio romantizmo problema. Pažymima, kad romantizmo kultūra Lietuvoje pasireiškė labai stipriai ir beveik visose meninės kultūros srityse: grafikoje ir litografijoje, tapyboje ir architektūroje, dailės teorijoje ir estetikoje, muzikoje ir teatriniame gyvenime, tačiau lietuvių romantizmas mažiausiai tyrinėtas, tiksliau - visiškai netyrinėtas religiniu aspektu. Todėl daroma išvada, kad vis dar lieka neaiškus Maironio kūrybos meninio metodo klausimas ir santykiai su romantizmu. Autorius svarsto, kiek pats poetas buvo susipažinęs su europiniu romantizmu. Maironio bibliotekos katalogas, poeto kūrybinis palikimas leidžia teigti, kad Maironis buvo skaitęs romantikų kūrybą ir veikalus apie juos, tačiau visa tai nerodo, kiek romantizmas Maironį buvo paveikęs. Autorius mano, kad Maironis nesigilino į romantizmo teoriją ir romantizmą suvokė daugiau kaip idealiosios pasaulėjautos tipą, o ne kaip meno, kultūros stilių. Konstatuojama, kad Maironio poetinė savimonė vis dėlto pagrįsta katalikiškos pasaulėjautos tradicija, o į klausimą, ar Maironis yra romantikas, ar neoromantikas, galėtų atsakyti jo poetikos tyrinėjimai, kurių kol kas nėra. Todėl autorius pasilieka prie išvados, kad Maironio poezijos semantika yra daugiasluoksnė, o maironiškojo kūrybos modelio gretinimas su romantinės literatūros ypatumais ir detalesnė jo kūrybinių sąlyčių su pasaulinės literatūros klasikais analizė yra toliau svarstytinas klausimas, kurį padėtų spręsti detalesni lietuvių romantizmo poetikos tyrinėjimai.Reikšminiai žodžiai: Europa; Krikščioniški topai; Literatūra; Maironis; Poezija; Religija; Romantizmas; Christian Topos; Europe; Lithuanian literature; Maironis; Poetry; Religion; Romanticism.
ENThe article discusses the creation of an eminent Lithuanian poet Jonas Mačiulis-Maironis (1862-1932) in an overall context of European literatures of the epoch of Romanticism and states the fact that in its early years the Romanticism of a major part of European literatures was closely linked with the subject matter and themes of religion. The fragmentariness of research into Lithuanian Romanticism is stressed, an attempt is made to manifest a Christian topos of Maironis' lyrics, further research landmarks into Maironis' poetry are also indicated. [text from author]