LTNors romantizmo vertybių skalėje aukščiausiai buvo keliamas individualumas, originalumas, naujumas, tautinis identiškumas, bet jie neatsirado tuščioje vietoje. Epocha charakterizuoja palimpsesto mechanizmą: nauji tekstai susidaro anksčiau egzistavusių tradicijų bei idėjų perėmimo ir jų keitimo procese. Taip vertinant romantizmo literatūrą stereometrinis hermeneutinis procesas tampa ypatingai svarbus, todėl romantikų kūryba traktuojama kaip ankstesnių tekstų, motyvų bei vaizdų akumuliavimas ir reinterpretacija. Remiantis A. Mickevičiaus ir lietuvių autorių darbais, bandoma atskleisti romantizmo pasaulio intertekstualumą. Taip pat straipsnyje aptariama skirtingų tradicijų – folkloro, mitologijos, istoriografijos, literatūros ir kaimyninių šalių kultūrinės įtakos – sąveika pasirinktuose poezijos tekstuose.
ENAlthough the most essential requirements of Romanticism were individuality, originality, novelty, national identity, the trend itself did not appear on a culturally plain spot. The epoch features the mechanism of palimpsest: new texts emerge in the processes of both resettlement of some already established traditions and ideas and the debate with them. In this view to the literature of Romanticism, the stereometric hermeneutic procedure receives extreme importance so that the works, which have the convention of Romanticism as its basis, will be treated as the accumulation and reinterpretation of earlier themes, motifs and images. With reference to both the creation of Mickiewicz and the works Lithuanian authors, an attempt was made to reveal the intertextual world of Romanticism. The article also discusses the interconnection of different traditions - folklore, mythology, historiography, literary and cultural impact of neighbouring nations - in a number of selected poetical texts.