LTŠiuolaikiniame pasaulyje iškyla poreikis į marketingą pažvelgti plačiau, per pozicionavimo prizmę, kuri ne tik apima visus marketingo elementus, bet ir juos veikia bei derina tarpusavyje tam tikromis proporcijomis. Straipsnio tikslas - konceptualizuoti prekės ženklo pozicionavimo kryptis, nustatant grynos, be priedų lietuviškos degtinės pozicionavimo galimybes rinkoje. Pozicionavimas - tai tam tikros prekės ženklo pozicijos kūrimo vidiniame žmogaus pasaulyje procesas: daugialypis, racionaliai-emocionalus, kurį galima ir reikia išdėlioti į atitinkamas atskiras dalis. Analizuojant pozicionavimo kilmės procesą, iškyla kompleksiškumo problema, nes pozicionavimas, kaip veiksnys, nėra konkrečiai apibrėžtas ar taikomas pagal aiškiai išdėliotus punktus. Todėl ypač svarbu visus veiksnius sujungti į vieningą visumą ir nustatyti galimas pozicionavimo kryptis, konkrečiai išskiriant prekės ženklo pozicionavimą. Pozicionavime egzistuoja tam tikros pagrindinės idėjos ir koncepcijos. Tai labiau ilgalaikės strategijos, o ne trumpalaikės taktikos. Prekės ženklo pozicijai sukurti būtinas laikas, tad pozicionavimas neįgyvendinamas trumpalaikės reklaminės kampanijos metu. Pozicionavimo kryptys turi būti suderintos viena su kita taip, kad maksimaliai tenkintų tikslinės auditorijos poreikius. Prekės ženklui pozicionuoti praktikuojamos nuolatinės diferenciacijos ir konkurencinių pranašumų kūrimo priemonės, vykdomos nuosekliai ir etapais.
ENIn the modern world there is a need to take a look at marketing in a broader sense, from a positioning point of view, which does not only include all elements of marketing, but also affects and combines them in certain proportions. The purpose of the article is to conceptualize the positioning trends of a trademark by identifying the positioning potential of pure Lithuanian vodka on the market. Positioning is a process of creation of a certain trademark’s position in the internal world of an individual: multiple, rationally emotional, which can be and must be set out in respective individual parts. Where analyzing the process of origin of positioning, a problem of complexity arises, since positioning, as a factor, is not specifically defined or applied as per expressly set out points. It is, therefore, particularly important to unite all factors into the whole and to identify the potential positioning trends by specifically distinguishing the positioning of a trademark. Certain main ideas and conceptions exist in the positioning. They are more long-term strategies than short-term tactics. The creation of a trademark’s position requires time, thus the positioning cannot be implemented during the course of a short-term promotional campaign. The positioning trends must be in harmony with each other in order to meet the needs of target audience at the maximum. Positioning of a trademark involves practice of creative means of continuous differentiation and competitive advantage, which must be performed consistently and in stages.