Egzamino programos projektas: neapibrėžtumas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Egzamino programos projektas: neapibrėžtumas
Alternative Title:
Programme for a school graduation exam: uncertainty
In the Journal:
Gimtasis žodis. 2011, Nr. 5, p. 19-25, 39
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino projektas. Pabrėžiama, kad egzamino programa pagaliau išsprendė labai svarbią egzamino užduočių problemą. Dera visiškai pritarti ir net pasidžiaugti, kad lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą sudaro rašinys. Rašinys tikrai tinkama egzamino užduotis mokinio bendram išprusimui ir kalbiniams gebėjimams atskleisti. Žinoma, būtų galima prigalvoti ir kitokių tikrinimo užduočių, testų, bet ankstesnių egzaminų praktika parodė, kaip sunku parengti kokią nors tinkamą tikrinimo užduotį, teikiančią objektyvią ir patikimą informaciją. Reikia pripažinti, jog iki šiol nesisekė patikrinti, kaip mokiniai suvokia tekstą, t. y. parengti teksto suvokimo užduotis. Per pamoką mokytojui gal nėra labai sudėtinga įsitikinti, ar mokinys yra supratęs žodį, sakinį, tekstą. Bet lietuvių kalbos egzaminui, nors tikrai stengtasi, efektyvaus tikrinimo būdo nerasta – nepasisekė sudaryti informatyvių užduočių, rodančių suvokimo gebėjimus (tai ypač atsiskleidė per 2010 m. egzaminus). Gerai, kad pagaliau suprasta, jog pirmiausia reikia sukurti tinkamą tikrinimo priemonę ir tik tada tikrinti. Be to, derėtų atsisakyti klaidingos nuostatos, kad teksto suvokimo mokymas – vien tik lituanistų priedermė, ir ieškoti būdų įtraukti kitų dalykų mokytojus. Todėl teisinga atmesti šį deramai nerealizuotą užmojį, nors iš esmės jis yra pageidautinas. Pagaliau reikia atsižvelgti į be reikalo eikvojamą laiką ir lėšas, skiriamas šiam tikslui.Reikšminiai žodžiai: Brandos egzaminas, reikalavimas užduočiai, kalbos mokymasis; Brandos egzamino programa; Egzamino programos projektas; Neapibrėžtumas; Reikalavimai; Graduation exam, requirements for assignment, language learning; Lithuanian Language; Requirements; The Programme for a School Graduation Exam; The programm foa a school graduation exam; Uncertainty.

ENThe article analyses the project of the Lithuanian language and literature maturity examination. The author notes that the programme of the examination has finally resolved the important problems of the examination tasks. The author welcomes the fact the Lithuanian language and literature examination includes essay writing. Essay writing is a proper task for the examination, since it reveals the general sophistication and linguistic skills of a student. Other tasks and tests could also be offered, however, the practice of previous exams has demonstrated that it is difficult to offer another task providing objective and reliable information. One should agree that so far it has been difficult to verify whether students are able to perceive the text, i.e. to produce a text perception task. It may not be difficult for a teacher to verify whether a student has understood a word, a sentence or a text during the lesson. However, no efficient way to do this during the Lithuanian language examination has been offered so far. The good thing is that it has been acknowledged that first it is necessary to design a good means for knowledge verification and only then to verify the knowledge of students. In addition, the idea that only Lithuanian language teachers are responsible for text perception teaching should be refused, and teachers of other subjects should also be involved. Finally, the time and funds allocated for this purpose should be considered.

ISSN:
0235-7151
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38190
Updated:
2018-12-17 13:12:13
Metrics:
Views: 11    Downloads: 6
Export: