LTŠiame straipsnyje muzikinio ugdymo tikslas suprantamas kaip konkrečios istorinės kultūrines epochos siekiamasis rezultatas, atskleidžiantis visuomenės poreikių ir idealų realizavimo maksimalumą asmenybės formavimo srityje (L. Jovaiša). Siekiama aptarti kai kuriuos muzikinio ugdymo tikslų Europos mokykloje raidos aspektus atskirais istoriniais tarpsniais nuo seniausių laikų iki XX a. pr. Analizuojama, kaip konkrečioje istorinėje situacijoje radosi ir kito muzikinis ugdymas, siejant tai su istorinėmis, religinėmis, geopolitinėmis, sociokultūrinėmis ir kt. aplinkybėmis, filosofijos, ugdymo filosofijos, estetikos, mokyklos bei pedagoginės minties raida.
ENIn this article the purpose of the musical education is conceived as a result pursued in a specific historic and cultural epoque, which reveals a maximum realization of societal needs and ideals in the sphere of personality formation (L. Jovaiša). Certain aspects of musical education goal development in European school during historical periods from the ancient times to the 20 century are discussed. It is analyzed how musical education emerged and changed in specific historical situation in relation to historic, religious, geopolitical, sociocultural, and other circumstances. Development of philosophical, developmental philosophical, acsthetical, schooling, and educational thought is also discussed.