Vartotojų tipologijų pagal vartotojų nuostatas tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vartotojų tipologijų pagal vartotojų nuostatas tyrimas
Alternative Title:
Study of consumer typologies according to consumer attitudes toward high involvement products
In the Journal:
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai [Management of Organizations: Systematic Research]. 2005, Nr. 36, p. 61-76
Keywords:
LT
Pasiūla ir paklausa. Tiekimas / Supply and demand.
Summary / Abstract:

LTSėkminga įmonių veikla dažnai grindžiama tinkamu tikslinės rinkos identifikavimu, kai pagrindinis dėmesys skiriamas vartotojų lūkesčių pažinimui. Mokslinės literatūros analizė rodo, jog tarp vartotojo nuostatos ir jo gyvensenos stiliaus egzistuoja stiprus ryšys. Tinkamas vartotojų gyvenimo stiliaus tyrimų rezultatų interpretavimas leidžia tiksliau pažinti vartotojus bei jų elgseną renkantis prekę. Atlikto empirinio vartotojų nuostatų tyrimo rezultatais konstatuota, jog vartotojų nuostatoms turi įtakos juos supanti aplinka. Tuo galima paaiškinti provincijos vartotojų prioritetą madai, naujovėms, nors realybėje juos naujausia informacija pasiekia lėčiau nei miestų gyventojus. Tyrimo rezultatai taip pat patvirtino, kad gyvenamoji vieta turi didelę reikšmę vartojimo nuostatoms. Buvo išskirti trys pagrindiniai vartotojų tipai: konservatoriškasis, ekonomiškasis ir supernovatoriškasis. Apibendrinus empirinio tyrimo rezultatų analizę pasirenkamosios paklausos prekių rinkoje, siūloma marketingo veiksmus diferencijuoti pagal geografinį požymį: siekiant sudominti sostinės gyventojus, rekomenduojama labiau akcentuoti prekės modernumą, lyginant su apskričių centrų gyventojais; pastarieji reikšmingesne įvardija realią prekės naudą - ekologiškumą, kokybę bei produkto lietuviškumą. Priešingai, miestelių ir kaimo gyventojai nepasižymi aukštu novatoriškumu, tad jiems svarbiau kaina lyginant ją su prekės kokybe. Tikimasi, kad šis tyrimas sustiprins vartotojų nuostatų tyrimo būtinybės, norint vartotojus suklasifikuoti pagal tam tikrus požymius, sampratą. Taip pat patvirtintas teiginys, kad tyrimo rezultatais išskirti vartotojų tipologizavimo kriterijai nuostatų aspektu įvairiose šalyse gali skirtis.Reikšminiai žodžiai: Psichografija; Nuostata; Pasirenkamosios paklausos prekės; Psychographics; Attitude; High-involvement products.

ENSuccessful activities of companies are often based on the proper identification of the target market, when focus is shifted on the awareness of consumers’ expectations. The analysis of scientific literature shows a strong relationship between the consumer’s attitude and lifestyle. Adequate interpretation of the results of studies of consumers’ lifestyle allows better knowing consumers and their behaviour when choosing a commodity. The results of the conducted empirical study of consumers’ attitudes state that these are influenced by the surrounding environment. This could explain the priority for fashion and novelties by provincial consumers, although they are actually reached by the latest information later than urban residents. Research results also confirmed that the living place is considerably significant for consumption attitudes. Three main consumer types were distinguished: conservative, economic, and superinnovative. Having summed up the analysis of the results of the empirical study in the commodity market of selected demand, the paper suggests differentiating marketing actions according to the geographical feature: seeing to interest the residents of the capital, it is recommended to more emphasise the modernity of the commodity, if compared to the residents of county centres; the latter indicate the actual benefit of the commodity – the ecologic, quality and Lithuanian aspects – as being more significant. On the contrary, town and rural residents are not characterised by a high innovation feature; they find the value-for-money aspect more important. The study also confirmed the statement that the criteria of consumer typologisation, identified by the study, with regard to attitudes may differ across the countries.

ISSN:
1392-1142; 2335-8750
Related Publications:
Mobiliųjų telefonų vartotojų elgsena / Dinara Adomavičienė, Viktorija Kungytė. Ekonomikos ir vadybos aktualijos. 2010, 2010, p. 302-312.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37334
Updated:
2018-12-17 11:43:03
Metrics:
Views: 16    Downloads: 9
Export: