Paveikslo "Šv. Kazimieras tarp angelų" restauravimo studija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Paveikslo "Šv. Kazimieras tarp angelų" restauravimo studija
In the Journal:
Lietuvos dailės muziejaus metraštis [LDM metraštis], 2002, t. 5, p. 240-253
Summary / Abstract:

LTNežinomo LDK dailininko (greičiausiai XVII a.) paveikslas „Šv. Kazimieras tarp angelų“ į restauracines dirbtuves pateko 1989 m. labai blogos būklės. Tai didelio formato (337x160,5 cm) aliejiniais dažais drobėje nutapyta kompozicija. Kūrinys buvo labai sunykęs, turėjo daug įvairaus dydžio skylių. Jis buvo dubliuotas miltiniu kleisteriu, vėliau impregnuotas vaško ir kanifolijos mastika. Autorinė drobė daugelyje vietų taip sudūlėjusi, kad panaši į archeologinę. Paveikslą reikėjo gelbėti, kad jis visai nesunyktų, nes pro plačius užtapymus ir storą dažyto lako sluoksnį matėsi gero dailininko profesionali tapyba. Restauruojant paveikslą reikėjo spręsti, kuriuos užtapymo sluoksnius nuimti, kuriuos palikti, kad išliktų vieninga paveikslo visuma. Be to, kai kurias paveikslo vietas reikėjo rekonstruoti, remiantis analogiškomis detalėmis. Studijoje apžvelgiama pagrindinė literatūra, nušviečianti šv. Kazimiero gyvenimą, veiklą ir kanonizaciją. Vienas skyrius skirtas šv. Kazimiero ikonografijai. Bandoma parodyti, kaip amžių bėgyje keitėsi šventojo vaizdavimas nuo pirmųjų jo atvaizdų iki šių dienų. Tiesa, remtasi daugiausia molbertinės tapybos pavyzdžiais. Restauruojant aptariamą paveikslą nebuvo galima pritaikyti standartinių techninių restauravimo metodikų. Techninis jo restauravimo metodas buvo sudėtingas, todėl techniniam paveikslo restauravimui skirtas atskiras studijos skyrius. Meninėms paveikslo restauravimo problemoms skirtas paskutinis studijos skyrius. Pabaigoje daromos išvados paveikslo atribucijos klausimais. Vieni tyrėjai mano, kad jis buvo nutapytas XVIII a., kiti – XVII a.

ENThe painting “St. Casimir Among Angels” by unknown author (presumably of the 17th century) was brought to the restoration workshop in 1989. It was in a very poor condition. It is a big (337x160.5 cm) oil painting on canvas. The painting was severely damaged and had a number of tears of various sizes. It was duplicated with starch adhesive and later impregnated with wax and colophony polish. In some places the original canvas was rotten to the extent it seemed to be archaeological. The painting strived for salvation from being totally vanished. Professional painting by a professional artist could be seen through impregnations and a thick layer of the polish. When restoring the painting, artists had to decide on which layers of impregnation should be removed and which should remain in order to preserve the coherent surface of the painting. In addition, certain places of the painting had to be restored according to analogous details. The study reviews the key literature describing the life, activities and canonisation of St. Casimir. One section is devoted to the iconography of St. Casimir. It attempts to show the way the depiction of the saint has altered for centuries until the present day. Easel painting samples serve as the key basis for the research. When restoring the painting, standard restoration methodologies could not be applied. Technical restoration of the painting was a sophisticated process; therefore, a separate section of the study is devoted to it. The last section of the study is devoted to artistic problems of the painting restoration. Finally, conclusions on the painting attribution issues are drawn. Some researchers believe it was painted in the 18th century; others attributed it to the 17th century.

ISSN:
1648-6706
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37282
Updated:
2018-12-17 11:04:56
Metrics:
Views: 31    Downloads: 3
Export: