Klaipėdos miesto turistinio patrauklumo vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Klaipėdos miesto turistinio patrauklumo vertinimas
In the Journal:
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Turizmas / Tourism; Valdymas / Management.
Summary / Abstract:

LTŽmogaus apsisprendimas keliauti - sudėtingas, įvairių veiksnių įtakojamas procesas, kurį galima analizuoti tiek socialiniu, tiek ekonominiu, tiek psichologiniu aspektu. Pasaulio turizmo organizacijos ekspertai yra atlikę nemažai tyrimų, kurių tikslas buvo nustatyti turistinės kelionės tikslus ir prielaidas. Buvo konstatuota, kad, net ir keičiantis laisvalaikio ir atostogų įpročiams bei madoms, vienas svarbiausių veiksnių, renkantis tikslinę kelionės vietą, išlieka lankytinų vietų turistinis patrauklumas. Klaipėdos miestui turizmo plėtrą įvardijus kaip vieną iš strateginio miesto plėtros plano prioritetų, būtina reguliariai tirti miesto turistinį patrauklumą ir kryptingai kurti miesto įvaizdį tarptautinėje turizmo rinkoje. Siekiant atskleisti teorinių kelionės tikslo pasirinkimo motyvacijos aspektų pasireiškimą praktikoje, turistų tikėtinus gauti ir realiai turistinės kelionės metu gautus potyrius, buvo atliktas tyrimas „Klaipėdos miesto turistinio patrauklumo vertinimas“. Tyrimo tikslas - nustatyti, kaip Klaipėdos miesto svečiai (turistai) vertina miesto turistinį patrauklumą ir šiuos duomenis susieti su Klaipėdos miesto turizmo plėtros perspektyvomis. Tyrimo problema sietina su informacijos stoka, kaip iki kelionės susiformavęs Klaipėdos miesto turistinis įvaizdis keičiasi po kelionės. Remiantis tyrimo rezultatais ir prielaida, jog turistai, turintys pasirinkimą tarp didelio patrauklumo miestų ir vidutinio patrauklumo miestų, rinksis pagrindiniu ir svarbiausiu kelionės tikslu didelio patrauklumo miestą, galima daryti išvadą, kad jei organizuotų miesto lankytojų vertinimu, Klaipėdos miestas yra vidutinio patrauklumo, tai jis negali konkuruoti su didesnio patrauklumo miestais ir pretenduoti į organizuoto atvykstamojo turizmo pagrindinio ir svarbiausio kelionės tikslo poziciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atitikimas; Atvykstamasis turizmas; Klaipėda; Klaipėdos miestas; Tourism attractiveness; Turistinis patrauklumas; Turizmas; Vertinimas; Vietovės patrauklumas; Įspūdis; Adequacy; Attraction area; Evaluation; Impression; Inbound Tourism; Klaipėda; Klaipėda city; The Municipality; Tourism; Tourism attractiveness; Turistiis patrauklumas.

ENOne’s decision to travel is a complex process influenced by various factors, which can be analysed from the social, economic and psychological point of view. Experts of world tourism organisations have performed a number of studies the aim of which was to identify aims and preconditions of touristic trips. It was stated that even with changing habits and trends in leisure time spending, the attractiveness of most popular tourism places remains the key factor when choosing a target place. After development of tourism was named as one of the priorities of the strategic development of the city of Klaipėda, it is necessary to analyse the tourism attractiveness of the city. In order to reveal the practical expression of theoretical motivation aspects when choosing a travel destination and expected as well as actual impressions of tourists during their travel, a study of the evaluation of tourism attractiveness of the city of Klaipėda was conducted. The aim of the research was to find out how guests of the city evaluate the tourism attractiveness of the city and link this data with development prospects of the city of Klaipėda. The problem of the research is related with the shortage of information, i.e. how the image of Klaipėda one has before his or her trip changes after his or her visit to Klaipėda. Basing on the results of the study and the assumption that tourists able to choose between most attractive cities and cities of average attractiveness will chose the first as the main direction of their travel, it can be concluded that if the city of Klaipėda is evaluated by organised city visitors as a city of middle attractiveness, it cannot compete with cities of high attractiveness and to be the main destination of the organised arriving tourism.

ISSN:
1822-3575
Related Publications:
Rinkos ekonomikos tapsmas : teoriniai svarstymai / Zigmas Lydeka. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2001. 286 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37271
Updated:
2018-12-17 11:42:59
Metrics:
Views: 35    Downloads: 14
Export: