Liudomiro Slendzinskio dvipusio paveikslo "Vyro portretas" ir "Moters portretas" restauravimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Liudomiro Slendzinskio dvipusio paveikslo "Vyro portretas" ir "Moters portretas" restauravimas
Alternative Title:
Restoration of the double-sided painting portrait of man and portrait of woman by Liudomir Slenziński
In the Journal:
Lietuvos dailės muziejaus metraštis [LDM metraštis]. 2006, t. 8, p. 246-251
Keywords:
LT
Liudomiras Slendzinskis; Slendzinskis Liubomiras; Apsauga ir restauravimas / Preservation and restoration; Tapyba / Painting.
Summary / Abstract:

LTLiudomiro Slendzinskio dvipusis paveikslas „Vyro portretas“ ir „Moters portretas“ į Prano Gudyno restauravimo centrą pateko iš Lietuvos dailės muziejaus saugyklų kaip nežinomo autoriaus XX a. pr. kūrinys. Paveikslas 52x58,5 cm dydžio, tapytas ant faneros lentos mišria technika (aliejiniais dažais ir kazeino tempera), vienoje pusėje – reljefinis gruntas. „Vyro portretas“ anksčiau nerestauruotas. Tapybos pagrindas – faneros stačiakampis, kuris per paveikslo vaizdinę pusę vinimis prikaltas ant medinio porėmio. Visame paveikslo plote daug smulkesnių ir didesnių grunto kartu su dažų sluoksniu sužalojimų: subraižymų, nutrupėjimų, ypač iškilesnėse vietose, daug musių nutupėjimo pėdsakų. „Vyro portreto“ porėmis yra lyg rėmas „Moters portretui“. Paveikslo pagrindas – tas pats faneros stačiakampis kaip ir „Vyro portretui“. Tai lyg jo nugarinė pusė. Visame paveikslo paviršiaus plote yra daug smulkių dažų sluoksnio subraižymų, vietomis negiliai įbrėžtas ir grunto sluoksnis. Visame paveikslo paviršiuje, o ypač ant moters kairiojo peties, yra musių nutupėjimo pėdsakų. Paveikslo būklė kritiška. „Vyro portrete“ yra vietų, kur iš dalies išlikęs tapybos ir podažio sluoksnis, bet po jais yra tuštumos, kur iki pat medinio pagrindo nebėra autorinio grunto. Restauruojant iškilo problema kaip paruošti gruntavimui ir gruntuoti medinį pagrindą, nepažeidžiant ore kabančių tapybos ir podažio sluoksnių. Atlikus retušavimą, abi paveikslo pusės padengtos dengiamuoju apsauginiu lako sluoksniu. Kadangi viena paveikslo „Vyro portretas“ pusė su reljefu, tai lakuota purškiant.Reikšminiai žodžiai: Dvipusis paveikslas "Vyro portretas", "Moters portretas"; Dvipusis portretas; Liudomiras Slendzinskis; Portreto žanras; Restauracija; Restauravimas; Slendzinskis Liubomiras; Tapyba; XX a. I pusės tapyba; XX a. Lietuvos tapyba; Double-Seded painting portrait of Man and Woman; Double-Sided portrait; First half of 20th century painting; Lithuanian Painting of the 20th century; Liudomir Slendzinski; Liudomiras Slendzinskis; Painting; Portrait genre; Restoration; Slendzinskis Liubomiras.

ENIn the publication the author summarizes the work carried out in the process of the restoration and conservation of the double-sided painting Portrait of Man and Portrait of Woman by Liudomir Slenziński (b. 1889; d. 1980, Krakow). The painting found its way to the Lithuanian Art Museum Pranas Gudynas Restoration Centre from the depositories of the Lithuanian art Museum as a work of the early 20th c. by an unknown painter. The portraits (52x58,5 cm) are painted on a veneer board in mixed technique (oil and casein tempera), on one side - a relief priming. The publication also presents a description of the painting before restoration as well as the course of restoration works. [text from author]

ISSN:
1648-6706
Related Publications:
Dvipusių paveikslų restauravimas, rėminimas ir eksponavimas / Linas Lukoševičius. Restauravimo slėpiniai: kūrinių kelias į gyvajį meno vertybių pasaulį : Lietuvos restauratorių konferencijos pranešimų rinkinys, Vilnius, 2016 m. rugsėjo 7-8 d. / sudarytojai Rūta Kasiulytė, Vytautė Lukšėnienė, Robertas Švelnikas. Vilnius: Lietuvos dailės muziejus, 2016. P. 61-67.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37106
Updated:
2018-12-17 11:55:26
Metrics:
Views: 53    Downloads: 3
Export: