LTStraipsnio tikslas – supažindinti Lietuvos visuomenę su Žiemgalos krašto švietimo laimėjimais ir dabarties bei ateities problemomis. Straipsnyje aptariama švietimo įstaigų veikla, pagrindinių ir vidurinių mokyklų baigimo rezultatai, švietimo problemos, valstybinių egzaminų nesėkmės, mokinių požiūris į kai kurias švietimo problemas, Žiemgalos krašto mokinių sveikata, mokyklos nelankymas. Straipsnyje pateikiamos dvi išvados. Pirma, konstatuojama, kad Žiemgalos krašto gyventojai išgyvena gana sunkius ekonominius ir švietimo sunkumus, sukeliančius įvairių medicinos, socialinių, pedagoginių-psichologinių ir kitų problemų. Krašto išeiviai, vietinė inteligentija turėtų intensyviau ieškoti būdų, kaip padėti šių vietovių jaunajai kartai rinkos sąlygomis adaptuotis gyvenime, tapti ištikimais Lietuvos piliečiais, jos gerovės, kultūros puoselėtojais. Antroje išvadoje teigiama, kad visos straipsnyje nurodytos problemos yra Joniškio, Pakruojo ir Pasvalio rajonų savivaldybių, jų švietimo skyrių, Švietimo ir mokslo ministerijos pagal išgales sprendžiamos. Tačiau problemų šaknys labai gilios, nes susipina ekonominės, medicinos, pedagoginės, psichologinės ir administracinės kilmės veiksniai. Vienos problemos gali būti sprendžiamos savivaldybių, kitos – švietimo vadovų, trečios – mokytojų, ketvirtos – pačių mokinių ir jų tėvų, penktos – programų, vadovėlių, mokymo priemonių autorių pastangomis. Pagaliau kai kurias problemas turėtų aptarti ir spręsti mokslininkai.
ENThe paper aims to acquaint the Lithuanian society with the educational achievements and the present and future problems of Zemgale region. The paper discusses the activities of education institutions, the graduation results of the basic and secondary schools, education problems, failures of state exams, pupils’ attitude towards certain education problems, the health of pupils from Zemgale region, and non-attendance at school. The paper provides two conclusions. First, the inhabitants of Zemgale region have been experiencing economic and educational difficulties that cause various medical, social, pedagogical-psychological and other problems. Emigrants and local intelligentsia should more actively search for ways to help the young generation of these localities to adapt to life under market conditions and become loyal citizens of Lithuania as well as fosterers of its well-being and culture. The second conclusion states that all problems indicated in the paper are being solved by Joniškis, Pakruojis and Pasvalys district municipalities, their education departments, and the Ministry of Education and Science. However, the problems are very deeply rooted, because they are determined by a combination of economic, medical, pedagogical, psychological and administrative factors. Some problems might be solved by municipalities, others by educational leaders, others by teachers, some by pupils and their parents, while still others by the authors of the curricula, textbooks and study aids. Eventually, certain problems should be discussed and solved by scientists.