LTDidžiausią teigiamą poveikį etnokultūra turi vaikystėje, kai formuojasi asmenybės pamatai. Asmenybės dvasinę raidą lemia kultūrinė aplinka, kurioje vaikas gyvena. Tačiau ji nuolat kinta. Kiekviena epocha tą kultūrą atnaujina, papildo naujomis vertybėmis. Tačiau ne viskas, kas nauja, yra madinga ir vertinga. O būtent tuo pasižymi didesnioji masinės kultūros produkcijos dalis. Brutalumas, jėgos kultas, žema moralė – visa tai iliustruoja visuomenei brukamą kūrybinės dvasios skurdą. Šiame kontekste iškyla etninės muzikos vietos, integruojant ją nūdienos Lietuvos kultūriniame gyvenime, problema ir aktualumas. Siekiant išnagrinėti pradinių klasių moksleivių sąveikos su etnine muzika ugdymo pedagoginius metakontekstus, buvo atlikta muzikinio ugdymo metakontekstų analizė bei ištirtas respondentų požiūris į tautines šventes. Straipsnio objektas – pradinių klasių moksleivių etninė muzikinė kultūra. Taikyti šie tyrimo metodai – literatūros šaltinių analizė, anketavimas, analitinės indukcijos metodas. Atskleista, kad plintant masinei vakarietiškai kultūrai, darosi aktualu ugdyti jautrų vaikų požiūrį į mūsų etninę kultūrą, liaudies muziką. Reikia ieškoti įvairesnių, patrauklesnių pedagoginių priemonių, kurios padėtų atskleisti vaikams mūsų tautos paveldą. Etninės kultūros šaltinius mokykloje būtina pateikti taip, kad jie keltų pasigėrėjimą, žavėjimąsi, žadintų estetinius jausmus, o ne apsiribotų vien elementariomis žiniomis.
ENThe major positive influence of ethno culture is received in childhood, when foundations of personality develop. Person’s spiritual development is determined by cultural environment of a child. Nevertheless, it is constantly changing. Every epoch renews the culture and adds new values to it. However, not every new thing is trendy and valuable. This is exactly how the major part of mass-culture production can be characterized. Brutality, cult of power, low morality - all these things illustrate the creative spirit’s misery being forced upon society. In this context the issue and relevancy of ethnic music and its integration in today’s cultural life in Lithuania emerges. Aiming to research pedagogic meta contexts of educating primary school students to interact with ethnic music, meta contexts of musical education were analysed and respondents’ view on national celebrations was examined. The object of this article is ethnic musical culture of primary school students. The following research methods were applied: analysis of sources of literature, survey, analytical induction. It is found that in the light of spreading western mass-culture, it is becoming more relevant to educate children’s delicate view to our ethnic culture and folk music. It is necessary to look for more diverse and appealing pedagogic tools that enabled to reveal children our national heritage. The sources of ethnic heritage must be presented in schools in a manner that evoked delight, admiration, sense of aesthetics as opposed to only providing a basic knowledge.