Brand valuation model

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Brand valuation model
In the Journal:
Journal of business economics and management. 2004, Vol. 5, no. 3, p. 143-153
Keywords:
LT
Nacionalinė sąskaityba. Pajamos / National accounts. Income; Prekyba. Prekybos tinklas / Trade. Distributive trades; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTPrekės ženklo vertinimo technika yra svarbi problema kompanijos vertės kūrimo procese. Pagrindinė užduotis vertinant prekės ženklą yra atskirti pajamas iš prekės ženklo nuo kitų pajamų, uždirbamų patentų, intelektualinės nuosavybės ir nematerialaus turto. Straipsnio tikslas yra sukurti modelį, skirtą išmatuoti prekės ženklo ekonominę vertę, kuris leistų išmatuoti Lietuvos kompanijų sukurtų prekių ženklų vertes. Tarp visų praktiškai naudojamų diskontuotų pinigų srautų, aprašytų įvairiose publikacijose, tiksliausi ir plačiai priimti yra prekės ženklo ekonominės vertės matavimo modeliai, sukurti kompanijų „Interbrand“ ir „Brand finance“. Pirmąjį yra įmanoma puikiai taikyti Lietuvos aplinkai, o antrąjį galima adaptuoti. Išanalizavus pasaulinę prekės ženklo vertės matavimo praktiką, buvo sukurtas prekės ženklo vertės matavimo modelis Lietuvai. Jis puikiai tinka taikyti Lietuvoje ir kitose rinkose, kur yra žemas akcijų rinkos likvidumas. Šio vertinimo modelio pranašumas yra tas, kad galima apskaičiuoti pajamas, generuojamas nematerialaus turto, atsižvelgus į paklausos veiksnius, apskaičiuoti prekės ženklo turto vertę ir, įvertinus su prekės ženklu susijusią riziką, apskaičiuoti prekės ženklo vertę. Reikia pabrėžti, kad siūlomas modelis ne tik sujungia tam tikrus prekės ženklo vertinimo metodų elementus, bet ir pateikia naują požiūrį į prekės ženklo ekonomikos ir valdymo problemų sprendimą.Reikšminiai žodžiai: Etiketės vertė; Etiketės vertės indeksas; Etiketės vertės nustatymas; Prekės ženklo marža; Prekės ženklo pajamos ir vertė; Prekės ženklo vertė; Brand earnings and brand valuation; Brand equity; Brand valuation; Brand value; Brand value index.

ENBrand valuation technique is a core problem in a company value creation process. It has been done a lot of researches on the issue since brand valuation hit the headlines in 1988. The main task in brand valuation is to distinguish brand earnings from the earnings attributable to another assets: patents, intellectual property, and tangible assets. This seems to be an undisputable must, but not the only task for brand valuator. Another task is to estimate probability that the brand will generate these earnings in the future. Aim of our article is to propose brand earnings calculation, brand index calculation and brand risk assessment models, which are the results of the final doctoral dissertation. We believe that we have developed an ideal brand valuation model for emerging markets with low share liquidity. [text from author]

DOI:
10.1080/16111699.2004.9636078
ISSN:
1611-1699; 2029-4433
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36235
Updated:
2021-04-14 13:02:36
Metrics:
Views: 29    Downloads: 2
Export: