LTAplinkosaugos ugdymo tikslas – plėsti pasaulio gyventojų žinias apie aplinką ir gvildenti su ja susijusias problemas. Reikia ugdyti žinias, įgūdžius, požiūrius, motyvaciją ir įsipareigojimą dirbti individualiai ir kolektyviai, siekiant išspręsti esamas problemas ir taip išvengiant naujų. Kyla klausimai: kodėl mes turėtume keisti savo pasaulėžiūrą švietime? Ir ką mes turėtume pakeisti? Straipsnyje nagrinėjamas ekologinis sąmoningumas, analizuojami žinių, vertybių ir veiklos pokyčiai ekologinės sąmonės, ekocentrinių idėjų link, aiškinama nauja ekocentrinė paradigma. Ekologinis sąmoningumas apibūdinamas kaip racionalus ir išmintingas žmogus. Tai reiškia ekologinio „aš“ suvokimą. Ekologinė krizė yra mąstymas, kai sprendimas paremtas žmogaus ir gamtos santykių normalizavimu ir sąmonės rekonstrukcija. Jei mes norime pakeisti mūsų santykius su gamta, mes turime atkurti mūsų sąmonę. Ekocentrinės sąmonės pagrindas yra holistinės filosofijos ir humanistinės psichologijos vertybės. Straipsnyje naudoti šie metodai: lyginamoji analizė, analitinė indukcija ir dedukcija. Pagrindinis švietimo tikslas – suformuluoti naujus tikslus, principus, tikslus ir praktiką, kad būtų galimybė rekonstruoti ar ugdyti sąmonę į naują lygį. Holistinis ugdymas, ypač biocentrinis globalus ugdymas apima tarpdisciplinines ir integruotas žinias, individualumą ir visų institucijų dalyvavimą ekologinio ugdymo procese.
ENThe aim of the article is to analyse the kind of knowledge, values and activity changes of the ecological consciousness toward ecocentric ideas, to explain a new ecocentric worldview paradigm which has to be the main view in the modern education philosophy and theory and to motivate the importance of a reconstruction of ecological consciousness in contemporary education. Ecological consciousness is described as "new rationality, real wisdom and knowledge of real human" that means the perception of ecological "me". It is stated that ecology crisis is the one of thinking where the solution is the normalization of man and nature's relations and is possible only with the reconstruction of consciousness. The ecology crisis lays the basements of antropocentristic consciousness. If we want to change our relations with nature, we should reconstruct our consciousness. The basis of the ecocentric consciousness is the values of holistic philosophy and humanistic psychology. The methods used are comparative analysis, analytic induction and deduction.