Įmonės kredito politikos sąvokos teoriniai tyrimai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Įmonės kredito politikos sąvokos teoriniai tyrimai
Alternative Title:
Theoretical research of the concept of a company credit policy
In the Journal:
Apskaitos ir finansų mokslas ir studijos: problemos ir perspektyvos. 2006, Nr. 1, p. 94-98. [Science and studies of accounting and finance: problems and perspectives]
Summary / Abstract:

LTPirkėjų įsiskolinimas atsiranda atsiskaitymams už parduotas prekes ir/arba paslaugas taikant atidėtą apmokėjimą, t. y. teikiant prekinį kreditą. Europos įmonės susiduria su likvidumo rizika dėl beveik 863 bilijonų Lt vėluojančių įplaukų už suteiktus prekinius kreditus. Vidutinė atsiskaitymų trukmė auga visoje Europoje. Vėluojantys atsiskaitymai už kreditan parduotas prekes/suteiktas paslaugas ir dėl to kreditorių patiriami nuostoliai pabrėžia efektyvaus prekinio kredito valdymo svarbą. Tačiau tam, kad mokėti efektyviai valdyti prekinį kreditą, reikia aiškiai suvokti valdymo procesą ir jo sudedamąsias dalis. Įmonės kredito politika yra vienas iš prekinio kredito valdymo elementų. Atliktas tyrimas rodo, jog nėra aiškios ir vieningos prekinio kredito politiką apibrėžiančios sąvokos. Įmonės kredito politika, artima kreditavimo sąlygoms ir skolų atgavimo politikai ir todėl turėtų būti suprantama, kaip su prekinio kredito valdymu susijęs įmonės elgesys pirkėjų atžvilgiu. Įmonė, formuodama kredito politiką, turėtų nustatyti: a) kreditingumo standartus; b) kredito teikimo terminus; c) nuolaidų sistemą; d) baudžiamųjų sankcijų sistemą; e) skolų atgavimo politiką. Įmonės prekinio kredito valdymas – procesas, susidedantis iš sprendimų, susijusių su įmonės kredito politikos formavimu, pirkėjų skolų refinansavimo ir grąžinimą užtikrinančių priemonių pasirinkimu, organizacinės prekinio kredito valdymo struktūros formavimu, priėmimo ir jų nuoseklaus vykdymo.

ENThe object of the paper is the company credit policy. The purpose of the paper is to correct credit policy concept. The researchers define a company's credit policy as a general company's development strategy; document of trade credit management action course, which include the guidelines to everyone involved; credit limits decisions; credit term and collection policy; assign of trade credit management functions. The author suggest, that a company's credit policy should be defined as it actions with the customers including credit rating standards; credit terms; discount system; punitive measures system; collection policy. Credit policy is only the part of company's trade credit management. A company's trade credit management includes the formation of credit policy, the refinancing of debtors, the chose of credit securitization means, the formation of organizational structure of trade credit policy management, and decision making.

ISSN:
2029-1175; 2351-5597
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36050
Updated:
2020-07-28 20:26:21
Metrics:
Views: 87    Downloads: 32
Export: