LTNaudojant į asmenį orientuotą požiūrį nagrinėta, ar patyčios mokykloje persikelia į elektroninę erdvę. Tiriamieji – Lietuvos vidurinių mokyklų aukštesniųjų klasių moksleiviai (N=1667, 58% merginų), 15-19 metų amžiaus (M=17.29, SD=0.95). Analizuotos trys tradicinių patyčių formos (žodinės, fizinės, sudėtinės) ir septynios patyčių internete (mobiliuoju telefonu ir kompiuteriu) formos. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad 35% tradicinių patyčių aukų patyrė patyčias ir elektroninėje erdvėje. Ypač paaugliai, patyrę žodines ir sudėtines patyčias mokykloje, po metų turėjo aukštesnį rizikos laipsnį būti persekiojamais internetinėje erdvėje; to nepastebėta tarp fizines patyčias patyrusių paauglių. Tyrimas išryškino tarpdalykinių tyrimų svarbą stabilizuojant patyčių aukų skaičių. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Bauginimas; Elektroninis persekiojimas; Elektroninės patyčios; Kibernetinis bauginimas; Kibernetinis persekiojimas; Paaugliai; Patyčios; Persekiojimas; Persekojimas; Viktimizacija, patyčios, paauglystė, patyčios elektroninė erdvėje; Į asmenį orientuotas požiūris; Adolescents; Bullying; Cyberbullying; Cybervictimization; Lithuania; Person-oriented approach; Victimization; Victimization, bullying, adolescents, cyberbullying, cybervictimization.
ENUsing a person-oriented approach the study examined whether bullying victimization at school continued into cyberspace victimization in a large sample of high school students in Lithuania (N=1667, 58% girls), age 15-19 (M=17.29, SD=0.95). Three forms of traditional bullying (verbal, physical and relational) and seven forms of cyberbullying victimization through cell phones and computers were included in the analysis. The findings revealed that 35% of traditional bullying victims were also bullied in cyberspace. In particular, adolescents who experienced predominantly verbal and relational bullying at school, showed a higher risk of victimization in cyberspace a year later, while this was not observed for predominantly physical forms of traditional bullying. The findings point to the importance of a cross-contextual perspective in studies on stability of bullying victimization. [text from author]