LTRecenzijoje aptariama lietuvių muzikos istorija „Lietuvių muzika. Nacionalinio muzikos judėjimo kilmė ir istorija Europos kontekste“ (2010) parašyta ir išleista Lietuvos muzikologams bendradarbiaujant su kolegomis iš Leipcigo universiteto. Su vokiečiais juos sieja ne vienas projektas, skirtas Vidurio ir Rytų Europos muzikinių kultūrų istorijai, šaltinių ir archyvų tyrinėjimams bei tarpkultūriniams ryšiams. Konferencijos pranešimų pagrindu sudarytas straipsnių rinkinys skirtas etnologijai, muzikiniam gyvenimui, lietuvių komponavimo istorijai ir tarpkultūriniams ryšiams. Nemažą knygos dalį sudaro Lietuvos muzikinio gyvenimo studijos, atspindinčios XX a. funkcionavusių institucijų, organizacinių struktūrų veiklą. Komponavimo klausimams skirtame skyriuje – lietuvių ir vokiečių muzikologų tekstai, juose gilinamasi į mūsų kultūrai reikšmingų kompozitorių kūrybą. Vokiečių skaitytojai, skaitydami šį leidinį, pirmą kartą vienoje vietoje gali susipažinti su lietuvių muzikos istorija. Tačiau kol kas rašoma mūsų istorija yra etniškai selektyvi ir kaip tik vokiečių kritikai atsidus pastebėję, kad vėl beveik neskirta dėmesio daugiakultūriams Vilniaus krašto ypatumams ir neaptartas teritoriškai susijęs lenkų, baltarusių ar žydų muzikinis palikimas. Istorija nuoseklios raidos, nemaža dalimi faktografinė, sutelkta į šalies centrus, susijusi su aukštosios kultūros segmentais, o jos painų praeities muzikinį gyvenimą beveik išimtinai reprezentuoja tokios institucijos kaip opera veikla, turėjusi didelės reikšmės XIX a. tautiniams judėjimams.
ENThe review discusses the history of Lithuanian music entitled “Lithuanian Music. Origins and History of the National Music Movement in the European Context” (2010) that was written and published by musicologists from Lithuania in cooperation with their counterparts from Leipzig University. They have implemented a number of projects with Germans, devoted to the history of musical cultures in Central and Eastern Europe, research on sources and archives, and intercultural relations. The compilation of articles made on the basis of conference reports deals with ethnology, musical life, the history of Lithuanian composition and intercultural relations. A large part of the book contains studies on Lithuania’s musical life which reflect the activities of institutions and organisational structures that functioned in the 20th century. A chapter looking at issues of composition provides texts by Lithuanian and German musicologists which examine creative work of composers significant to our culture. Reading this publication, German readers are for the first time able to familiarise themselves with the history of Lithuanian music in one place. However, the history that has been written so far is ethnically selective and it is German critics who have noticed that again multicultural peculiarities of Vilnius Region and territorially related Polish, Belarusian or Jewish musical heritage are hardly touched upon in the book. The history of consistent evolution, to a great extent, factographic, concentrated in the country’s centres is related to segments of high culture, and its intricate musical life of the past is almost exclusively represented by activities of the opera as an institution, which had major significance to 19th-century national movements.