LTKad ir kaip nepatiktų mokslo produkcijos vertinimas, jis yra neišvengiamas ir būtinas. Valstybė, skirdama kad ir menkus finansinius išteklius mokslui, turi žinoti, ar tos lėšos racionaliai panaudojamos. Kita vertus, tarptautiniu mastu egzistuoja pripažintos mokslo darbų vertinimo, ekspertavimo, indeksavimo, naudojimo ir t. t. normos (tarptautiniai standartai). Natūralu, jog kiekviena šalis turi savitumų, kurie nebūtinai tiesiogiai dera su tarptautine praktika. Tačiau Lietuvos mokslas siekia integruotis į tarptautinę mokslo erdvę. Dėl to neišvengiamai teks protingai harmonizuoti nacionalinę mokslo darbų vertinimo praktiką su tarptautine. Kito kelio paprasčiausiai nėra. Nors neretai ir pasakoma, kad Lietuvoje kuriamos šios srities metodikos remiasi tarptautine praktika, realybėje to dažnai trūksta. Tarptautinės praktikos analizės atliekamos paviršutiniškai ir fragmentiškai. Mokslo produkcijos vertinimas svarbus ne tik harmonizavimo prasme. Vertinimas apskritai sudėtinga teorinė ir praktinė mokslotyros problema. Kuriant šios srities vertinimo metodiką reikia didelės atsakomybės. Juk vertinimas turi ne tik finansinių-biurokratinių pasekmių. Vertinimas veikia tiek mokslinių kolektyvų, tiek atskirų mokslininkų darbą, santykius, motyvaciją ir t. t. Straipsnyje analizuojami pagrindiniai mokslinės produkcijos ir mokslinės kvalifikacijos vertinimo aspektai ir aptariama tarptautinė patirtis šioje srityje. Taikyti tyrimo metodai: mokslinės informacijos šaltinių analizė, dokumentų analizė, metaanalizė.
ENIn recent years, there has been a lot of discussion about the quality of studies and, in general, about the education quality. As we know, the quality of studies depends not only on level of motivation and cleverness of students, how well developed the infrastructure of institutions is and so on. Probably, even more, the quality of studies depends on scientific pedagogical personnel, the one, which directly determines the preparation of a future student. This article deals with problems related to the scientific production and scientific qualification evaluation. Also the article describes some characteristics of researchers and scientific production in general. Science, in some sense, has strong immunity, but in recent years, it has been rapidly weakened both internally and externally. Of course, we have to believe, that universities will understand that it is firstly on them to save and strengthen both quality of activities and prestige and develop real but not demonstrated science. Europe "has been having a headache" for a long time thinking how to withstand ever - strengthening competition with such regions as North America (especially USA), South-east Asia and so on.