Postmoderni visuomenė ir kultūrinis turizmas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Postmoderni visuomenė ir kultūrinis turizmas
Alternative Title:
Cultural tourism and postmodern society
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė, 2005, Nr. 1, p. 184-189
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama kultūrinio turizmo sampratą postmodenioje visuomenėje, analizuojama kultūrinio turizmo raida. Kultūrinis turizmas, kaip turizmo rūšis, susiformavo XX a. 8-ajame dešimtmetyje. Kultūriniame turizme ypač svarbi kultūrinio autentiškumo pajauta. Postmodernioje visuomenėje autentiškoms kultūroms labai sunku konkuruoti su įvairias dirbtiniais, teminiais parkais, kuriuose turistas randa imitacijas. Postmoderni visuomenė dažniausiai naudojasi jai siūlomais dinamiškais, laikinai sukurtais turizmo produktais. Turizmas virtualioje erdvėje. Postmodenus turizmas susilieja su kitomis įvairiomis veiklos rūšimis, pvz.: apsipirkimais, ekoturizmu, nuotykiniu, kaimo turizmu. Lietuva, turėdama kultūrinį paveldą, puikų kraštovaizdį, yra pajėgi plėtoti konkurencinį tarptautinį kultūrinį turizmą. Kultūrinio turizmui didelės reikšmės turi ir rinkodara. Be to, svarbu, kad valstybės investicijos į kultūrinį turizmą didėtų. Būtina, jog jo plėtroje dalyvautų ir privatus sektorius. Lietuvos kultūriniam turizmui plėtotis trukdo nepersitvarkę muziejai ir kiti įvairūs kultūros objektai. Informacijos trūkumas, mažai lėšų skiriama reklamai tarptautinėje erdvėje, mažai kuriama kultūrinio turizmo vartojimo prekių. Kaimo turizmo ir kultūrinio turizmo susiejimas padėtų propaguoti ir saugoti etnokultūrą.

ENThe paper discusses the concept of cultural tourism in postmodern society and analyses the development of cultural tourism. Cultural tourism, being a type of tourism, formed in the 1970s. The sensation of cultural authenticity is particularly important for cultural tourism. In postmodern society, authentic cultures find it very difficult to compete with various artificial thematic parks in which tourists find imitation. Postmodern society mainly uses dynamic and temporarily created tourism products offered to it. Tourism in a virtual space. Postmodern tourism merges with other different types of activity, e.g. shopping, eco-tourism, adventure or rural tourism. Lithuania, having cultural heritage and a magnificent landscape, is able to develop the competitive international cultural tourism. Marketing is also significant for cultural tourism. Furthermore, it is important to increase state investments in cultural tourism. The private sector must also take part in its development. Not reorganised museums and various other cultural objects hinder the development of Lithuanian cultural tourism. There is lack of information and shortage of funds for advertising in the international domain; few cultural tourism consumer goods are developed. Linking rural tourism and cultural tourism could help to advocate and preserve ethnic culture.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/35828
Updated:
2018-09-09 10:26:33
Metrics:
Views: 70
Export: