LTŠio straipsnio objektas – lietuvių muzikologijoje nuodugniau netyrinėta tema. Publikacijos tikslas yra remiantis archyviniais šaltiniais, Vilniaus periodine spauda bei atskiromis stambesnės apimties publikacijomis atskleisti ir istoriškai įvertinti muzikos kritikos apraiškas Lietuvoje iki XIX a. 7-ojo dešimtmečio pradžios (1863–1864 m.) Straipsnyje siekiama apibūdinti muzikos kritikos raidą, dinamiką bei regioninius ypatumus, kurie atsiskleidžia matant objektą bendrame XIX a. europinės muzikos estetikos kontekste. Chronologinė riba rodo akivaizdų muzikos kritikos atoslūgio momentą, bet nežymi nagrinėjamo reiškinio etapo pabaigos.
ENThis article looks into the subject that has not received much attention in Lithuanian musicology so far. Aiming at description and historical evaluation of the ways musical criticism was practiced in the 19th century before the early 1860s (1863-64), the article extensively draws on the archive resources, various periodicals published in Vilnius, and several lengthy critiques. It also strives to survey the body of musical criticism in terms of its development, change and regional characteristics that become evident when viewed in the general context of the 19th century European aesthetics. The chronological limit coincides with the obvious decline in the field. Yet it does not mark the end of the period in question.