Moters reprezentavimas ir nereprezentavimas populiariojoje publicistikoje: tik keli keliai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moters reprezentavimas ir nereprezentavimas populiariojoje publicistikoje: tik keli keliai
Alternative Title:
Representation and non-representation of women in popular's magazines
In the Journal:
Inter-studia humanitatis. 2008, Nr. 5, p. 72-87
Keywords:
LT
Moteris; Nereprezentavimas; Popiuliarioji publicistika; Populiairoji spauda; Reprezentavimas.
EN
Non-representation; Populars magazines; Populiar magazines; Representation; Reprezentation; Women.
Summary / Abstract:

LTMoteriškumo reprezentacija lietuviškoje žiniasklaidoje atskleidžia normatyvinius standartus, ideologinę visuomenės struktūrą, vyraujančias ideologines schemas. Straipsnyje analizuojami žurnalai - savaitraštis „Žmonės“ ir „Lietuvos ryto“ priedas „Stilius“. Buvo siekta išsiaiškinti, kaip reprezentuojamas moteriškumas populiariojoje Lietuvos spaudoje. Analizė parodė, kad populiarioje publicistikoje dažniausiai akcentuojamas moters fizinis grožis ir seksualumas. Moters įvaizdžio konstravimas atsiduria tarp dviejų opozicijų: šeima ir karjera. Tai išryškina naują karjeros moters - supermoters - vaizdinį. Dominuojančios žurnalų herojės - tai iniciatyvios, veiklios, socialiai orientuotos ir aktyvios moterys, daugiausia verslininkės, pramogų atstovės, dainininkės ir pan. Moterų profesinių laimėjimų pristatymas dažniausiai yra marginalizuojamas. Yra labai mažai tekstų, kuriuose dominuotų tradiciškai moteriškų profesijų atstovės (mokytojos, slaugės, sekretorės ar namų šeimininkės). Beveik visuose straipsniuose apie moterį itin akcentuojama privati moters veiklos, namų erdvė. Ryškiausiai reprezentuoti yra moteris-šou žvaigždė ir moteris-karjeristė vaizdiniai. Pabrėžiama, kad yra sunku savo karjeros siekimą suderinti su motinos ir namų šeimininkės vaidmeniu. Vis dėlto moterys jau nebėra tik tyliosios herojės, nebėra tylusis Kitas. Pagrindiniai kriterijai, kuriais remiantis būtų galima spręsti apie moters reprezentavimui naudojamas strategijas, yra kultūrinės-socialinės nuostatos, kurios keičiasi labai lėtai ir kurias efektyviausiai skleidžia masinės komunikacijos priemonės.

ENThe aim of the article is studying women's representation and non-representation while analyzing popular magazines and printed press text. The quantitative analysis of the texts revealed the following most popular themes on the issues of gender relations: family, carrier, beauty, and sexuality. Gender is perhaps the basic category we use for sorting human beings, and it is a key issue when discussing representation. It is undeniable that the media shapes our conceptions of what it means to be male or female. Women are often represented as being part of a context (family, friends, and colleagues) and working/thinking as part of a team. The images of women are more passive and less independent than man and the aim of the identity woman's "self is created by relations. The representations of women that do make it onto page and screen do tend to be stereotypical, in terms of conforming to societal expectations, and characters that do not fit into the mould tend to be seen as dangerous and deviant. On the level of values become women who are beautiful, sexy, young and youthful. The representation and non-representation of women in magazines Stilius and Žmones has recently conducted research into the portrayal of women in popular's magazines, finding that females are disproportionately sexualized in magazines. There is no country in the world whose representative body fully reflects the percentage of women in its population. Cultural values are another important factor in women's representation, but even countries where social norms discourage women's political involvement, women benefit from full representation. [text from author]

ISSN:
1822-1114
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/35458
Updated:
2018-12-17 12:23:27
Metrics:
Views: 80    Downloads: 11
Export: