Akcentuotai dvi savaites povaržybiniu laikotarpiu lavintos 15–16 metų ledo ritulininkų raumenų jėgos kaita

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Akcentuotai dvi savaites povaržybiniu laikotarpiu lavintos 15–16 metų ledo ritulininkų raumenų jėgos kaita
Alternative Title:
Effect of two weeks training programme in post-competition period to strength fitness of ice-hockey players aged 15–16
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2008, Nr. 2 (52), p. 44-48
Keywords:
LT
Fizinis ugdymas / Physical education; Sportas / Sport.
Summary / Abstract:

LTPaauglystės lytinio brendimo laikotarpis yra palankus lavinti jėgą. Darbo tikslas – nustatyti 15-16 metų didelio meistriškumo ledo ritulininkų jėgos pokytį po dviejų savaičių trukmės akcentuotai lavintos jėgos programos. Tirti didelio meistriškumo 15-16 metų ledo ritulininkai (n = 18), kurių treniravimosi stažas 9 metai. Pasibaigus 2006 metų oficialių varžybų laikotarpiui ir po vienos savaitės atsigavimo mikrociklo, dvi savaites lavinta kojų, rankų, liemens, plaštakos raumenų jėga. Jėga buvo lavinta pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais, o antradienio, ketvirtadienio ir šeštadienio pratybos buvo skirtos technikos veiksmams tobulinti. Vienų pratybų trukmė 90 minučių. Per dvi savaites ledo ritulininkai iš viso treniravosi 12 dienų, 12 pratybų, 24 valandas. Tiriamųjų raumenų jėga buvo nustatyta prieš eksperimentą ir po jo. Ledo ritulininkai jėgą lavino atlikdami tuos pačius 6 pratimus. Per pirmas jėgos lavinimo pratybas tiriamieji galimai greičiausiai kėlė 70 proc. didžiausiojo svorio ir kartojo 4-6 kartus. Galėdami svorį iškelti daugiau nei 6 kartus, tiriamieji jį didino 5-10 proc., t. y. tiek, kad galėtų vėl iškelti 4-6 kartus. Po kiekvieno pratimo sportininkai 2 minutes ilsėjosi pasyviai, o po serijos – 6 minutes ilsėjosi aktyviai atlikdami nedidelio intensyvumo aerobinio pobūdžio (ėjimo, lėto bėgimo, atsipalaidavimo) pratimus.Nustatyta, kad jėgos pokytis statistiškai reikšmingai (p = 0,0000001) skyrėsi priklausomai nuo raumenų grupės. Labiausiai padidėjo rankų bicepso (34,3 ± 10,4 proc.) ir keturgalvio šlaunies (25,4 ± 14,7 proc.), beveik vienodai kojų (21,9 ± 11 proc.), nugaros (21,2 ± 11,7 proc.) ir dešinės plaštakos (20,4 ± 10,1 proc.) raumenų jėga. Mažiausiai padidėjo dvigalvio raumens (12,7 ± 7,3 proc.) ir kairės plaštakos raumens (16,2 ± 6,9 proc.) jėga. Nepriklausomai nuo taikytos vienodos raumenų lavinimo programos, skirtingai didėjusi skirtingų raumenų grupių jėga keitė ir raumenų grupių jėgos tarpusavio priklausomybę. Būtini tolesni atskirų kojų ir nugaros raumenų grupių tarpusavio jėgos sąveikos su kitais judamaisiais gebėjimais ir su raumenų grupių traumomis tyrimai leistų nustatyti, kokia turėtų būti optimali raumenų grupių jėgos priklausomybė, ir numatyti, kuriuo jaunųjų ledo ritulininkų rengimo laikotarpiu kurioms raumenų grupėms reikėtų skirti daugiau dėmesio. Nustatyta gana didelė priklausomybė tarp raumenų grupių jėgos rodiklių patvirtina visapusišką jaunių sportininkų raumenų jėgos lavinimo būtinybę. Tam tikslui palanki būtų eksperimento metu taikyta programa. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Jėga; Ledo ritulys; Paaugliai; Sportinis rengimas; Adolescence elite athletes Training; Ice-hockey; Strength.

ENPuberty period is suitable time to train strength abilities. The aim was to assess strength changing of high-performance ice-hockey players aged 15-16 years after two weeks training programme in post-competition period. During the researched period, strength training programme consisting of 6 exercises had been applied on Mondays, Wednesdays, and Fridays. Technical training had been applied on Tuesdays, Thursdays, and Saturdays. The duration of training sessions was 90 minutes. All together players had 6 training units for strength and 6 for technical. Strength abilities of legs, arms, shoulders, and trunk were tested pre and post experiment. Subjects used 70 % resistance of maximal efforts and made 4-6 repetitions. Weights of 5-10 % were added when subjects could execute more than 6 repetitions. Passive rest periods between repetitions were 2 minutes and between sets 6 minutes of active rest. First week subjects had 2 sets and second week 3 sets. It was found out the significant strength dynamic changing depended on muscle groups.Essential increase had been found in arms (34,3 ± 10,4 %) and legs strength (25,4 ± 14,7 %). Although the athletes used the same time of repetitions but strength of muscle groups increased differently, and this caused different interaction between muscles. Applied training programme could be implemented in ice-hockey athletes training process. Significant interaction between muscles demonstrates necessity of universal training of youth muscle strength. Further research is needed in order to find out what training programme could be most relevant for high-performance 15-16 years old ice-hockey players during the training season. [From the publication]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/35403
Updated:
2022-11-07 15:43:59
Metrics:
Views: 8    Downloads: 1
Export: