LTStraipsnio tikslas yra kiekybiškai nustatyti individualaus studentų darbo ypatumus ir patikrinti jų pasirengimą mokymui individualizuoti. Taikytas trumpalaikis trijų faktorių tyrimas ir studijų individualizavimo prielaidos. Poreikių analizė yra svarbus individualizacijos aspektas, kuris yra glaudžiai susijęs su studentų nuostata ir motyvacija. Tačiau būti atsakingam už savo paties studijas yra daugiau nuostata negu elgesys ar tam tikri įgūdžiai. Studentas, kurio motyvacija stipri, gali imtis atsakomybės už mokymąsi. Atsakomybė turi būti lavinama. Tyrimas, atliktas Verslo vadybos fakulteto pirmame kurse, parodė, kad iš 145 apklaustųjų 91,7% mano, jog individualios užduotys ir namuose, ir auditorijoje galėtų padėti jiems sėkmingai mokytis svetimosios kalbos. Tačiau tik apie 50% studentų galėtų vadovauti savo studijoms, kontroliuoti jas, vertinti save ir projektuoti savo veiklą. Savikontrolė reiškia studento gebėjimą suvokti savo pažangą. Šiuo atveju siūloma registro forma užsienio kalbai mokytis yra mokymosi dienoraščiai („learning diaries“), kurie gali būti aptariami keliais būdais: individualiai konsultuojant, t.y. per dėstytojo ir studento dialogą, konsultuojant grupeles ar aptariant visos klasės darbą. Šiuo metu individualizuotos ar autonominės studijos kol kas tebesvarstomos teoriniu lygiu, nors ir Lietuvoje jau atliekami teoriniai ir eksperimentiniai tyrimai rodo ir studentų, ir dėstytojų poreikį šiam mokymui reorganizuoti.
ENThe article deals with the problem of individualised studies of ESP (English for specific purposes) in non linguistic universities. In today's teaching situation students of intermediate or upper intermediate level often need to develop independent approaches to learning to continue improving their language skills. The paper explores some current attitudes and approaches to a language learner as an individual. Individualized learning does not necessarily imply that a student is learning alone. Individualization allows the learner to exercise choice over what tasks to do, when and how, and to exercise control over his or her own rate of progress. Self directed learner should become the central figure in the learning process and the teacher should be only a supervisor. The principles and techniques of individualised studies are presented in this article. They are: self monitoring; self evaluation; self correction; self projecting. Learning diaries could be regarded as a register form of a student's progress. These diaries can be made by individuals or it can be used in the whole classroom. This technique is being used in Business Management faculty.