LTLietuvos distancinio mokymosi LieDM tinklo paskirtis – sudaryti geresnes sąlygas Lietuvos žmonėms tobulintis visą gyvenimą, nepaliekant gyvenamosios vietos ir neatsitraukiant nuo savo darbo, padėti mokslo centrams skleisti sukauptą patirtį ir žinias, sukurti ir palaikyti universalią e-mokymosi terpę, naudojamą nuotoliniam švietimui ir nuosekliosiose studijose. Straipsnyje pristatomas nuotolinio mokymosi (NM) paslaugų teikėjų poreikių tyrimas svarbus siekiant nustatyti dėstytojų pasirengimą mokyti nuotoliniu būdu, trūkstamas švietimo paslaugų teikėjų kompetencijas, poreikius bei informacinių komunikacinių technologijų naudojimo gebėjimus. Tai aktualu užtikrinant, kad mokymosi paslaugas teikiančiose organizacijose būtų ugdomos tos trūkstamos kompetencijos, kurios yra aktualiausios dėstytojų kasdieniniame darbe, siekiant tobulinti švietimo paslaugas. Tyrimo tikslas – patikslinti nuotolinio mokymosi paslaugų teikėjų poreikius, atsižvelgiant į įvairius mokymosi proceso organizavimo aspektus, bendrąsias ir dalykines kompetencijas, bei nustatyti pagrindines tobulinimosi sritis. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad viena svarbiausių kliūčių, trukdančių dėstytojams teikti nuotolinį mokymą – informacijos stoka. Noras diegti naujoves – dažniausiai nurodoma NM kursų teikimo paskata. Taip pat nurodoma mokymo įstaigos ir kolegų skatinimo bei studentų pageidavimo svarba. Finansinė nauda nėra lemiamas dėstytojų motyvas imtis teikti nuotolinį mokymą. Tai neneigia finansinio skatinimo svarbos, bet atspindi esamą padėtį, kai NM nėra tinkamai apmokamas.
ENOne of the most important goals of Lithuanian education system is development of the life long learning services. However implementation of life long learning principles in Lithuania goes slower when in advanced EU countries. The importance of development of distance learning is on the increase in order to improve accessibility of education. The major barrier of the life long learning development is related to the lack of knowledge and skills of staff of education institutions. The article presents the results of sociological research on distance learning teachers. Research aims to identify the main problems, to specify the needs and level of competence of distance learning providers. [text from author]