Įmonių klasifikavimas įvertinant kokybinius rodiklius

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Įmonių klasifikavimas įvertinant kokybinius rodiklius
Alternative Title:
Companies’ classification by valuating qualitative ratios
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2006, Nr. 3 (36), p. 17-32
Notes:
Reikšminiai žodžiai: Atstumo matas; Klasifikavimas pagal kokybinius rodiklius; Objektų klasifikavimas; Įmonių klasifikavimas; Įmonių vertinimas; Classification taking account qualitative ratios; Companies classification; Companies valuation; Distance measurement; Object classification.
Keywords:
LT
Atstumo matas; Įmonių klasifikavimas; Įmonių vertinimas; Klasifikavimas pagal kokybinius rodiklius; Objektų klasifikavimas.
EN
Classification taking account qualitative ratios; Companies classification; Companies valuation; Distance measurement; Object classification.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama, kaip galima įvertinti įvairiai apibūdinamas įmones. Atliekant vertinimą remiamasi įmonių klasifikavimu į giminingas pagal nagrinėjamus rodiklius klases. Toks įmonių vertinimas yra pažangesnis, nes įvertinama daug įvairių rodiklių. Be to, atliekant šią analizę galima naudoti ne tik kiekybines, bet ir kokybines charakteristikas. Pastarųjų įvertinimas yra gerokai sudėtingesnis. Šiame straipsnyje parodoma, kaip galima įvertinti įmones pagal keletą kokybinių rodiklių: nustačius svarbiausius, atsižvelgiant į juos atitinkamai klasei priskiriama kiekviena dominanti įmonė. [Iš leidinio]

ENThe valuation of companies or other complex objects that are described by many various characteristics, is made by firm’s classification into four classes in this article. Companies that get into the same class are similar according to analyzed ratios. Such companies’ valuation is more progressive because it values many various characteristics. Besides qualitative and quantitative characteristics can be examine in such analysis. Qualitative analysis is harder than quantitative analysis. There is shown the possibility of firms’ valuation taking into account several qualitative ratios in this article. Determination of the most important ratios that separate classes lets approximately but quickly attribute any new company or other analyzed object to corresponding class. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33963
Updated:
2018-12-17 11:54:44
Metrics:
Views: 11    Downloads: 3
Export: