Lojalumo programos įvertinimas finansiniu ir rinkodaros požiūriais

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lojalumo programos įvertinimas finansiniu ir rinkodaros požiūriais
Alternative Title:
Evaluation of loyalty programme in financial and marketing aspects
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2006, Nr.1 (34), p. 29-36
Keywords:
LT
Finansinis vertinimas; Klientų gyvavimo trukmės vertė; Lojalumas; Lojalumo programa; Rinkodaros vertinimas.
EN
Customer lifetime value; Financial evaluation; Loyalty; Loyalty program; Loyalty programme; Marketing evaluation.
Summary / Abstract:

LTKlientų lojalumo programos kūrimas gali padėti ilgiau išlaikyti esamus pirkėjus ir palaikyti su jais ilgalaikius santykius, tačiau dažnai neatsižvelgiama į tai, kokią apčiuopiamą finansinę naudą ši programa įmonei gali duoti. Lojalumo programa gali atsipirkti tik per ilgą laiką. Be to, norint įvertinti lojalumo programos veiksmingumą, būtina atsižvelgti ir į naudingumą rinkodaros požiūriu. Straipsnio tyrimo tikslas: tiriamos įmonės lojalumo programos įvertinimas finansiniu ir rinkodaros požiūriais. Pirkėjų lojalumo programa – viena iš rinkodaros priemonių, naudojamų siekiant pailginti esamų pirkėjų gyvavimo laikotarpį, palaikant su juo ilgalaikius santykius. Lojalumo programa įmonei naudinga, nes lojalus klientas ne taip jautriai reaguoja į kainą; pardavimo jiems sąnaudos yra daug mažesnės; lojaliam klientui galima pasiūlyti kryžminę prekybą. Lojalumo programos įvertinimas turėtų būti atliekamas tiek finansiniu, tiek ir rinkodaros požiūriais. Lojalumo programos įvertinimą finansiniu požiūriu galima suskirstyti į 2 dalis: lojalumo programos įvertinimas ilgalaikėje perspektyvoje, atliekant klientų gyvavimo trukmės vertės analizę; lojalumo programos įvertinimas trumpalaikėje perspektyvoje, atliekant lojalumo programos, kaip reklaminės akcijos, analizę. Pagrindiniai rodikliai, kuriuos įmonės turėtų išnagrinėti atlikdamos lojalumo įvertinimą rinkodaros požiūriu, yra klientų grįžtamumas, klientų pasitenkinimas ir galimybė valdyti santykius su klientais.

ENThe competition between the companies who try to sell their goods or services is very big nowadays. Companies create loyalty programmes that help them to gain loyal clients, because only they can guarantee the company stable earnings. But some loyalty programmes may be unprofitable, so the aim of this paper is to create a model of the evaluation of the loyalty programme from the viewpoint of finances and marketing and to apply it to the selected company. The methodology used while writing this paper is: comparative analysis, synthesis, classification, filling and statistical analysis. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33930
Updated:
2018-12-17 11:54:40
Metrics:
Views: 31    Downloads: 14
Export: