Genetically modified products in Lithuania : situational analysis and consumers’ attitudes

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Genetically modified products in Lithuania: situational analysis and consumers’ attitudes
In the Journal:
Amfiteatru economic. 2012, Vol. 14, iss. 31, p. 230-245
Keywords:
LT
Tarptautinė prekyba / International trade; Vartotojai / Consumers; Žemės ūkis / Agriculture.
Summary / Abstract:

LTAugant genetiškai modifikuotų produktų (GMP) kiekiams, tampa svarbu ištirti, kokia yra situacija šioje srityje. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti genetiškai modifikuotų produktų potencialą Lietuvos rinkoje ir jų tendencijas iš vartotojo perspektyvos. Lietuvos rinkoje GMP ir jų įvairovė smarkiai didėja. Prekybos centruose GMP pozicionuojami šalia įprastų produktų, aiškiai nenurodant jų kilmės ir be unikalių etikečių. Visi didieji Lietuvos prekybos tinklai parduoda produktus su genetiškai modifikuotais organizmais (GMO), ypač kepimo aliejus, riebalų mišinius, majonezą. Apžvalginio Lietuvos vartotojų nuomonės apie GMP ir GMO tyrimo rezultatai parodė, kad ji yra neigiama ir blogėja dėl ateinančios vis labiau neraminančios informacijos apie GMP. 2010 m. „Sprinter“ Omnibus tyrimas parodė, kad net 42 proc. respondentų teigė, kad GMO buvimą nusipirktuose prekybos centre produktuose pamatė tik grįžę namo ir atidžiau perskaitę informaciją mažu šriftu produkto etiketės apačioje. Kaip parodė tęstiniai tyrimai, atlikti 2007, 2009 ir 2010 metais, labiausiai Lietuvos vartotojus neramino informacijos trūkumas apie genetiškai modifikuotus organizmus ir produktus, o taip pat jų poveikį žmogaus sveikatai. Palyginus GMP ir tradicinių produktų kainas Lietuvos prekybos centruose, 2011 m. rudenį buvo pastebėtas akivaizdus kainų skirtumas. Genetiškai modifikuoti produktai buvo pigesni, nei tradiciniai. Dėl ekonomikos sulėtėjimo Lietuvos rinkoje galima spėti, kad vartotojai rinkosi pigesnius produktus.Reikšminiai žodžiai: Genetiškai modifikuotas maistas ir produktai (GMP); Genetiškai modifikuoti organizmai (GMO); Genetiškai modifikuoti produktai (GMP); Tarptautinė prekyba žemės ūkio produktais; Vartotojų elgsena; Vartotojų įpročiai; Žemės ūkis tarptautinėje prekyboje; Agriculture in international trade; Consumers attitude; Genetically modified; Genetically modified foods and products (GMP); Genetically modified organisms (GMO); Lithuania; Products (GMP).

ENThe paper analyses the genetically modified organism products (GMP) in relation to genetically modified organisms (GMO) from two perspectives: 1) from the theoretical standpoint, discussing the GMO and GMP trade conditions and 2) from the practical perspective, namely analysing the availability of GMP in the Lithuanian market. With the growing of genetically modified products (GMP) levels, it becomes important to examine the situation of genetically modified products. According to various studies on Lithuanian public opinion on genetic modification, genetically modified organisms and their products, we can provide for the future of GMOs in the Lithuanian market. Although there are different opinions about genetically modified products not only in Lithuania, but also throughout the world, the level of development in this area increases every year. This is one of the reasons for which it is necessary to know and explore the Lithuanian population, as the buyer of the genetically modified products, and to examine the Lithuanian market of these products. Although the market is limited for these products, it is still very important to know as much as possible about genetically modified organisms and their effects on humans and the environment, and the future of the people, as consumers have their own opinion about them. [From the publication]

ISSN:
2247-9104; 1582-9146
Related Publications:
  • Competing in food technologies : transition to sustainable consumption patterns and ethics / Dainora Grundey, Remigijus Čiegis, Vladas Gronskas, Dalia Štreimikienė. Transformations in business & economics. 2004, vol. 3, no. 2 (6), p. 58-78.
  • Eco-marketing and eco-labelling : does it ensure customer loyalty in Lithuania? / Dainora Grundey. Transformations in business & economics. 2009, vol. 8, no.1 (16), p. 152-179.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33042
Updated:
2018-12-16 23:58:10
Metrics:
Views: 29    Downloads: 2
Export: