Studentų savarankiškumo sampratos bruožai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų savarankiškumo sampratos bruožai
Alternative Title:
Elements of students' self-reliance conception
In the Journal:
Pedagogika. 2003, 65, p. 33-39
Keywords:
LT
Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania); Studentai / Students.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atkreipiamas dėmesys į augančią savarankiškos asmenybės ugdymo, sudarant kuo daugiau galimybių puoselėti asmens savarankiško mokymosi ir veiklos įgūdžius, svarbą. Keičiantis visuomenei keičiasi ir mokytojų rengimo paradigma. Pagrindinis iki šiol vyravusios paradigmos tikslas – ugdyti mokytoją kaip gerą savo srities specialistą. Šiandien pabrėžiama, kad mokytojas turi padėti mokiniams savarankiškai mokytis, būti mokymosi organizatorius, patarėjas, tarpininkas tarp mokinio ir žinių šaltinių. Savarankiškos, kūrybingos asmenybės ugdymo problema ypač svarbi pedagoginio profilio aukštajai mokyklai, rengiančiai mokytojus, nuo kurių priklausys būsimų mokinių ugdymas. Tyrimo tikslas – atskleisti studentų savarankiškumo sampratą. Straipsnio tyrimo objektas – pedagoginio profilio aukštųjų mokyklų technologijų specialybės studentų savarankiškumo samprata. Pirmasis tyrimo uždavinys – apibrėžti studentų savarankiškumo turinį, antrasis – išanalizuoti tirtų studentų savarankiškumo sampratos bruožus. Tyrimo metodai: literatūros analizė, savarankiško žmogaus savybių aprašas, statistinė empirinių duomenų analizė naudojant SPSS programinę įrangą, taikant aprašomuosius ir daugiamačius (faktorinę analizę) statistinius metodus. Tyrimas atliktas 2002 m., tyrime dalyvavo 366 Vilniaus pedagoginio universiteto buities kultūros (technologijų) specialybės bei Šiaulių universiteto dailės ir technologijų, pradinio ugdymo ir technologijų specialybių studentai.Reikšminiai žodžiai: Studentai; Savarankiškumo ugdymas; Asmenybės ugdymas; Students; Self reliant person; Personality development.

ENA teacher's personality often determines students' achievements. Therefore, special attention must be paid to development of an educator's qualities. The problem of educating a selfreliant and creative person is especially important for pedagogical higher schools because there are educated teachers who will educate future schoolchildren. The theoretical and empirical model of students' self-reliance is analysed in this article. The work also examines the acceptance of students' attitude towards self-reliance and analyses how deeply students understand the components of self-reliance (curiosity, initiative, self-discipline and creativity). [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551; 1434-8748
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31577
Updated:
2018-12-17 11:13:30
Metrics:
Views: 16    Downloads: 8
Export: