Fenomenografija edukologiniuose tyrimuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Fenomenografija edukologiniuose tyrimuose
Alternative Title:
Phenomenography in educational research
In the Journal:
Pedagogika. 2000, 45, p. 49-53
Keywords:
LT
Švedija (Sweden); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas fenomenografinis metodas edukologijoje, siekiama aptarti fenomenografijos metodologinius ypatumus, parodyti esminius fenomenografinio metodo kriterijus. Fenomenografija tyrimo eigoje analizuoja tam tikrus būdus, kaip galima atskleisti fenomeną, tiriant jo aprašymą. Taip pat pateikiamos tam tikros fenomenografijos taikymo edukologiniuose tyrimuose perspektyvos, gairės bei glaustai pristatoma fenomenografijos metodologinė įvairovė. Darbe remiamasi fenornenografijos metodo autoritetų, tyrinėtojų darbais, naudotasi Gioteborgo (Švedija) universitete apgintomis edukologijos disertacijomis, kuriose taikyta fenomenografinė metodika. Nepretenduojama aprėpti fenomenografijos visumos, o tik siekiama atskleisti fenornenografijos perspektyvą, galimybes, kuriomis būtų galima pasinaudoti edukologiniuose tyrimuose. Fenomenografiniai tyrimai perspektyvūs, kai kreipiamas dėmesys ne į išorinį besimokančiojo elgesį, o susitelkiama ties sąvokomis, pažinimo procesais, suvokimo procedūromis. Ši tyrinėjimo strategija leidžia susidaryti realų vaizdą apie tai, kas vyksta mokymosi procese. Žmogaus patirties išsamus tyrimas leidžia detaliau pažvelgti į mokymosi įvairovę ir ieškoti įvairesnių mokymo bei mokymosi formų. Fenomenografija, tirdama ir aprašydama mokymosi, suvokimo, pažinimo procesus, žvelgia į tai maksimaliai plačiai, neužsiima redukcionizmu, kuris, suprantant mokymąsi, vien tik kaip veiklos ataskaitą, dažnai iškreipia mokymosi procesą.Reikšminiai žodžiai: Fenomenografija; Edukologiniai tyrimai; Phenomenography; Educational researches.

ENThis article represents phenomenography as a method, used in the educational researches. Phenomenography is discused describing the main sources, possibilities and perspectives. The research on the concept perception process in phenomenographical development can be useful in different types of the lesson. The main pecularities and advantages of phenomenography is that it is the research of perception and cognition in the educational process. Phenomenography is not based on direct observation of an activity but on the analysis of existential experience. Qualitative research performed by phenomenography enables us to investigate variety of the phenomena. Phenomenography of including the method of interviewing enables us to investigate and establish the levels of conceptualization and perceptualization in understanding process. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Pradinių klasių mokinių kalbinių gebėjimų ugdymas(is) taikant neurodidaktikos principus lietuvių kalbos pamokose / Akvilė Dominyka Cicėnaitė-Milaševičiūtė, Agnė Juškevičienė. Švietimas: politika, vadyba, kokybė. 2020, vol. 12, no. 2, p. 58-76.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/30696
Updated:
2018-12-17 10:45:04
Metrics:
Views: 65    Downloads: 22
Export: