LTPirmieji moksliniai fexicurity koncepcijos tyrimai pasaulyje ir Europoje pradėti daugiau nei prieš dešimtmetį, daugelyje Europos Sąjungos (ES) šalių parengtos ir įgyvendintos konkrečios flexicurity principo įgyvendinimo priemonės. Tačiau Lietuvoje padėtis šioje srityje keičiasi lėtai ir fragmentiškai – iš esmės nėra atlikta vertinimo flexicurity požiūriu, socialiniai partneriai šia tema nediskutuoja, ekonominės ir socialinės politikos priemonės flexicurity principo įgyvendinimo aspektu kol kas – tik fragmentiškos. Straipsnyje trumpai pristatomi Europoje taikomi lankstumo ir užimtumo garantijų įgyvendinimo planai, siūlomas galimas Lietuvos flexicurity principo įgyvendinimo modelis ir konkrečios atskirų flexicurity principo komponentų modifikacijos kryptys. Apibendrinant galima teigti, kad Europos komisijos komunikate suformuluotos principinės flexicurity principo įgyvendinimo nuostatos yra pagrįstos ir sudaro prielaidas nacionaliniams flexicurity principo įgyvendinimo planams modeliuoti. Iš suformuluotų keturių flexicurity principo įgyvendinimo planų Lietuvai aktualiausi būtų: darbuotojų įgūdžių ir galimybių gerinimas bei didesnių galimybių suteikimas išmokų gavėjams ir neoficialiems darbuotojams. Prie konkrečių flexicurity principo įgyvendinimą šalyje stabdančių veiksnių galima būtų priskirti nepakankamai išplėtotą socialinį dialogą, neužbaigtą kvalifikacijų sistemos kūrimo ir įgyvendinimo procesą šalyje, nepakankamą darbo vietų kokybę ir nesubalansuotą socialinės paramos sistemą, mažinančią paskatas dirbti.
ENThe concept of flexicurity as well as different flexicurity pathways are briefly introduced in the article. According to the authors' views, the third and fourth pathways presented in the Commissions Communication COM (2007) 359 final - Pathway 3: tackling skills and opportunity gaps among the workforce and Pathway 4: improving opportunities for benefit recipients and informally employed workers are incidental to Lithuania. Main shortcomings in the area of implementation of flexicurity concept in Lithuania mentioned in the article are as follows: underdeveloped social dialogue, national qualifications' system not fully created and implemented, insufficient quality of the workplaces as well as social security and social support schemes providing poor incentives to enter the labour market. Authors propose flexicurity pathway for Lithuania: to provide enterprises with employment flexibility and warrant security in the labour market during the period of increased job turnover. In order to implement the pathway, employment flexibility in the country should be increased, incentives for the unemployed to enter the labour market as soon as possible and to improve their skills and competences while out of job should be introduced, social security schemes and measures should be applied efficiently. Particular possible development directions for every component of flexicurity are proposed.