Kriterien der EU – Richtlinienumsetzung und Folgen ihren Nichtbeachtung nach dem Recht der Europäischen Union

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Kriterien der EU – Richtlinienumsetzung und Folgen ihren Nichtbeachtung nach dem Recht der Europäischen Union
Alternative Title:
Europos Sąjungos direktyvų perkėlimo kriterijai ir jų nevykdymo pasekmės Europos Sąjungos teisėje
In the Journal:
Jurisprudencija [Jurisprudence]. 2011, Nr. 18 (3), p. 883-904
Keywords:
LT
Jungtinė Karalystė (Didžioji Britanija; Great Britain; United Kingdom, UK, GB); Lietuva (Lithuania); Europos Sąjungos teisė / European Union law; Teisėkūra. Teisės šaltiniai / Legislation. Sources of law.
Summary / Abstract:

LTĮsigaliojus Lisabonos sutarčiai ES direktyvos ES institucijoms išlieka svarbiausia veiklos forma. Straipsnyje aptariami konkretūs tinkamo ES direktyvų įgyvendinimo nacionalinėje teisėje kriterijai ir jų pokyčiai po Lisabonos sutarties reformos. ES institucijų veikloje susiduriama su harmonizavimo lygio konkretizavimu ES direktyvų teisėkūroje. Tai lemia visiškai harmonizuotų arba iš dalies harmonizuotų ES direktyvų įgyvendinimą nacionalinėje teisėje. Straipsnyje nagrinėjamos ES direktyvų charakteristikos. Ypač daug dėmesio skiriama Europos Sąjungos pirminės teisės pagrindams leidžiant tam tikros rūšies ES direktyvas. Jų parinkimas turi atitikti norminius reikalavimus, kurie numatyti Sutartyje dėl Europos Sąjungos veikimo ir Europos Sąjungos sutartyje. Netinkamas ES direktyvos legitimavimas ES pirminėje teisėje užtraukia jos panaikinimą Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktikoje. Straipsnyje aptariami konkretūs kriterijai, kuriuos turi atitikti Europos Sąjungos direktyvų įgyvendinimas nacionalinėje teisėje. ES valstybės narės turi laikytis ES direktyvoje numatyto įgyvendinimo termino. Už jo nepaisymą ES valstybėms narėms taikoma atsakomybė.Dažniausiai Europos Teisingumo Teismo praktikoje aptariami ES direktyvos tikslo įgyvendinimo bei perkeltos teisės normos formos kriterijai. ES direktyvos normos detalumas bei galimybė nacionaliniam leidėjui pasirinkti ES direktyvos įgyvendinimo vidaus teisėje formą ir būdą straipsnyje aptariami Lisabonos sutarties reformos aspekte. Šiuo požiūriu nagrinėjama ES direktyvos ir ES reglamento supanašėjimo tendencija. Formalus ES direktyvų perkėlimo būtinumas pabrėžiamas vertinant netiesioginį direktyvų veikimą nacionalinėje teisėje. Dėl šios priežasties ES valstybės narės Europos Sąjungos Teisingumo Teismo buvo įpareigotos visais atvejais užtikrinti ES direktyvos įgyvendinimą išleidžiant arba keičiant nacionalinius teisės aktus. Straipsnyje aptariama minimalaus harmonizavimo ES direktyvose problema, nes ES valstybės narės linkusios argumentuoti mažesnius nacionalinės teisės reformos poreikius įgyvendinant ES direktyvas, vadovaujantis griežtesnės nacionalinės teisės leistinumu. Kitas šio reiškinio aspektas yra ES direktyvos teisės normos draudžiamasis veikimas tais atvejais, kai nacionalinė teisė prieštarauja ES direktyvos normoms. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: ES direktyvos charakteristika; Tikslo pasiekimas; Detalumas; Įgyvendinimo forma; Nevykdymo pasekmės; Characteristics of the EU-Directive; Achievement of the result; Detailing; Form of the implementation; Consequences of non-implementation.

ENArticle investigates some special criteria of implementation of the EU directives into the national legal order and the consequences of their non-compliance, that could arise from the EU membership obligation to the European Union law. The most important acting form for the Institutions of European Union comes after the Reform treaty of Lisbon the form of the EU directive. The law-making practice of the Institution of the European Union set out with different levels of full or partial harmonization of the EU directives. Consequently, there comes the problem of the enforcement of the adopted EU directives into the domestic legal order. The article analyses the changes in European Union law after the Reform of Lisbon. The investigation begins with treatment of the general characteristic of the EU directive. After that it analyses the choice of primary legal ground for adopting of the EU directive and the consequences of its wrong choice for the legality of the EU directive.Additionally, the article investigates the following different criteria for the implementation of the EU directive as a term for the implementation of the EU directive, achievement of the result prescribed by the EU directive, clarifying the legal form for the implementation of the EU directive, necessary of the transposition of the EU directive through the national legal act, detailed legal norms in the EU directive without ability to choice the form and methods to the implementation of the EU directive, convergence tendencies between the EU directive and EU regulation, the minimal harmonization in the EU directive, permissibility of the strict national law and blocking effect of the EU directives. In the next part of the articles, the financial sanction and state liability against the EU Member State, as the consequences of the wrong implementation of EU directives, are analyzed. The purpose of the article is to develop common principles for the implementation of the European Union directives into the domestic legal order of the EU Member States. However, it is difficult to reconcile the specifications of the EU directives with the different traditions in the domestic legal orders. The investigation is concerned with selected German and Lithuanian cases from the practice of the European Court of Justice. [From the publication]

ISSN:
1392-6195; 2029-2058
Subject:
Related Publications:
EU initiative of better regulation and its status in Lithuania / Evelina Agota Vitkute. European integration studies. 2014, No. 8 p. 28-38.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29345
Updated:
2018-12-17 12:59:05
Metrics:
Views: 16    Downloads: 1
Export: