Pagrindinės šiuolaikinių mokyklinių atminimų teminės grupės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pagrindinės šiuolaikinių mokyklinių atminimų teminės grupės
Alternative Title:
Specificity of genre: school remembrance albums (Atminimai)
In the Journal:
Liaudies kultūra. 2010, Nr. 5, p. 29-34
Keywords:
LT
Mokykla / School.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio objektas: šiuolaikinių mokyklinių albumų – atminimų – tematika. Tikslas – pristatyti pagrindines mokyklinių atminimų temas; paanalizuoti, kaip kinta atminimų tekstai išlaikydami tam tikras nusistovėjusias formuluotes ir kt. [...] Metodai: aprašomasis, lyginamasis, interpretacinis. Išvados: atminimas – tai tekstas, dažniausiai sudarytas iš griežtos formulės ir smulkesnių joje kintančių dalių bei vaizdas, lydintis ar iliustruojantis tekstu perduodamą informaciją. Atminimų tekstuose vaizduojamas kasdienis, vaikams artimas gyvenimas bei jo aktualijos, tarsi pasakiški veikėjai (Buratinas, meškiukai, kiškiukai). Pastebimi ir šie ryškesni temų skirtumai: jaunesniųjų klasių moksleivių tekstuose pasakojama apie linksmus, kasdien sutinkamus personažus iš pasakų ar realaus pasaulio, kurie atlieka nesudėtingus veiksmus – taip konstruojami paprastučiai siužetai. Vyresniųjų klasių (jei jie rašo) atminimuose dažniau perteikiamos gyvenimo tiesos, patirtis, šiek tiek daugiau filosofinių minčių, linkėjimų gražiai gyventi baigus mokyklą Gyvenimo planas, vaizduojamas atminimuose: vaikystė, jaunystė, studijų laikai, šeimyninis gyvenimas, senatvė. Atminimų tekstuose ypač vertinama draugystė – tai dviejų žmonių vienovė, galinti suteikti jėgų kovojant netgi su gamta, nors ji ir sukūrė žmogų. Pabrėžiama, kad draugystė turi būti tikra – tik tokia ji gali nugalėti visas kliūtis ir būti aukščiau net už stipriausiajai besipriešinančią jėgą. Atminimai dažnai yra pasirašomi formule, kuria neįmanoma iššifruoti parašiusiojo – tautosakos gyvavimo tradicija išlaikoma nepakitusi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokyklinis atminimas (albumas); Mokyklinių atminimų tematika; Vaikų kūryba; Children's creation; Children's literary works; Motifs of school remembrance; School remembrance (albums); School remembrance albums; Topic of remembrances.

ENThe article focuses on a phenomenon of school life, namely remembrance albums that are filled with entries called remembrances (atminimai) written by school friends and destined to remind the album holder of them. Remembrances are not considered to be a separate literary genre. However, they have recently started to be interpreted as a new genre in contemporary Lithuanian folklore. They are mostly written by girls to one another and can thus be classified as part of a sub-culture. School remembrances function not only as reminders of a person who writes it to the holder of the album, they are a part of a complicated socio-cultural mechanism operating in the social circles such as class and school mates. Remembrances are tribute texts. Tribute texts constitute an important part of popular culture. They are abundant in fiction, theatre, fine arts and other art forms. As such, they are revealing of the culture that produces them. Just like any other tribute texts, remembrances are constructed according to certain formulae supplementing or replacing various small units of text. Sometimes they are signed, but usually in a way that remains anonymous. [From the publication]

ISSN:
0236-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28215
Updated:
2018-12-17 12:48:53
Metrics:
Views: 21    Downloads: 6
Export: