Tarp mirties ir saviraiškos : 1944-53 metų ginkluoto pasipriešinimo dalyvių meninė kūryba

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tarp mirties ir saviraiškos: 1944-53 metų ginkluoto pasipriešinimo dalyvių meninė kūryba
Alternative Title:
In between death and self expression: a couple of artistic creativity features of members of armed resistance in 1944-1953
In the Journal:
Krantai. 2010, Nr. 1, p. 70-79
Keywords:
LT
20 amžius; 20 amžius. 1940-1990; Dailė / Art; Estetika / Aesthetics.
Summary / Abstract:

LTDailėtyrininkas Vidas Poškus, remdamasis aprašomuoju, lyginamuoju, formaliuoju metodais, tipologizuoja pagrindines Lietuvos partizaninės rezistencijos (1944–1953) atstovų kultūrinės veiklos, meninės saviraiškos formas, nagrinėja jų stilistinius, ikonografinius bruožus bei ištakas. Straipsnyje menotyriniu aspektu nagrinėjami teatriniai ir parateatriniai renginiai, partizanų stovyklaviečių papuošimai, grafinė kūryba. Dauguma kūrusių partizanų buvo mėgėjai, menine saviveikla susidomėję tik tada, kai įsiliejo i sąjūdį, verčiami išorinių aplinkybių; kiti jų, ir civiliame gyvenime turėję meninę gyslelę, kūrybos neatsisakė net ekstremalių situacijų akivaizdoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailė; Erdvinės kompozicijos; Estetinės praktikos; Ginkluotas pasipriešinimas; Grafika; Lietuvos partizanai; Meninė saviraiška; Pasipriešinimas; Pokario metai Lietuvoje; Pokaris; Vaidyba; Aesthetical practice; Armed resistance; Artistic self-expression; Fine art; Graphics; Lithuanian partisans; Post-war period in Lithuania; Postwar period; Resistance; Role-playing; Spaced compositions.

ENArt critic Vidas Poškus, using descriptive, comparative, formalistic methods typologizes main Lithuanian partisan resistance's (1944–1953) member's forms of cultural activity, artistic self-expression; analyzes their stylistic, iconographical characteristics and sources. In the article in an art historical aspect examined are theatrical and paratheatrical events, decorations of the partisan's campgrounds, graphical creations. Most of the creative partisans were amateurs, who got interested in the creative tasks only after they joined the movement; forced by the outside circumstances and those who in civil life had a creative vein and refused to abandon creativity even at the presence of extreme circumstances. [From the publication]

ISSN:
0235-6384
Related Publications:
Romantizmo motyvai partizanų ir tremtinių dainose / Austė Nakienė. Tautosakos darbai 2021, 61, p. 71-96.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27836
Updated:
2018-12-17 12:47:04
Metrics:
Views: 21    Downloads: 8
Export: