LTStraipsnis skirtas baltų aukojimams tirti. Darbo tikslas yra susisteminti baltiškuosius aukojimus, išskirti atskiras aukų rūšis ir tipus. Archeologiniai radiniai rodo baltus aukojus nuo seniausių laikų. Dar probaltai aukojo – nuo akmens amžiaus. Einant per kitas epochas, šalia palaidotų žmonių aptinkama žvėrių, gyvulių kaulų, kitų daiktų, bylojančių apie aukas. Vėliau baltai aukodavo atlikdami žemdirbystės ir gyvulininkystės darbus, eidami į žvejybą, medžioklę, karo žygius; asmeninio gyvenimo įvykiai irgi neapsieidavo be aukojimo. Dvasinėje baltų kultūroje, kaip liudija senovės prūsų, jotvingių ir lietuvių šaltiniai, svarbiausia buvo aukojimas. Senovės baltai įvairias aukas atnašavo nuolatos. Dievus jie garbino kruvinomis ir nekruvinomis aukomis, viešomis bei privačiomis, prašymo, padėkos, atgailos, priesaikos, mirusiųjų išlydėjimo, vėlių maitinimo ir kitomis aukomis. Aukų įvairovė, jų patvarumas slenkant amžiams leidžia teigti, kad senovės baltai buvo išplėtoję religijas. Lietuvos teritorijoje nuo seniausių laikų buvo aukojami žmonės. Tai rodo Laimos Vailkunskienės, Vytauto Urbanavičiaus, Algimanto Merkevičiaus kasinėjimai. Žmonių aukas taip pat rodo rašytiniai šaltiniai, žinomi istorijos faktai, kad baltai pasiaukodavo patys, kad jie aukojo belaisvius. Kronikos išlaikė paaukotų kryžiuočių pavardes. Baltiškajam kultui būdingas žiaurius žmonių ir gyvūnų aukojimus. Todėl keista girdėti, kad Lietuvoje nūnai išpažįstama baltų religija, o ateityje ji būsianti dar labiau stiprinama ir globojama. Be kulto religija – ne religija, tik etnografiški vaikų žaidimėliai.
ENThe article is dedicated to investigate into the Balts’ sacrifices. The objective of the study is to systemise the Balts’ sacrifices and to distinguish individual kinds and types of sacrifices. Archaeological finds show Balts’ sacrifices since ancient times. Even the pro-Balts used to offer sacrifices – since the Stone Age. Over other eras, animals, animal bones, and other items that show the victims were found near buried people. Later on, the Balts sacrificed by doing farming and animal husbandry work, going fishing, hunting, and military campaigns; events of personal life also could not do without sacrifice. The spiritual culture of the Balts, as evidenced by the ancient Prussian, Yotvingian and Lithuanian sources, the sacrifice was of predominant importance. The antient Balts offered sacrifices continually. They worshped gods by bloody and bloodless, public and private, deprecatory, thanksgiving, repentance, oath, the dead farewell, ghost feeding and other sacrifices. The variety of sacrifieces and their durability throughout history suggests that the ancient Balts had well-developed religions. Human lives were sacrificed in the Lithuanian territory since ancient times. This is shown by excavations carried out by Laima Vailkunskienė, Vytautas Urbanavičius, and Algimantas Merkevičiaus. Human sacrifices are also proved by written sources, and historical facts are known when the Balts sacrifice themselves and their captives. Chronicle have kept the surnames of sacrificed Crusaders. The Baltic cult is characterised by harsh human and animal sacrifices. It is therefore surprising to hear that the Balts’ religion is professed in Lithuania nowadays and that it would be further strengthened and protected in future. A cult without a religion is not a religion but is simply ethnographical children’s games.