Analyzing price-quality relationship using conjoint analysis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Analyzing price-quality relationship using conjoint analysis
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2010, Nr. 15, p. 350-358
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atliekamas kainos ir kokybės santykio tyrimas naudojant jungtinę analizę (angl. conjoint analysis). Vartotojų poreikių patenkinimas yra pelningas įmonei, kai ji pateikia vartotojui produktus / paslaugas, kurie išsiskiria geriausiu kainos ir kokybės santykiu. Jungtinė analizė yra vienas iš geriausių metodų nustatant svarbiausias produktų / paslaugų savybes ir savybių kombinacijas, kurios yra patraukliausios vartotojui. Analizės metu produktų / paslaugų savybės yra išskaidomos į atskirus atributus ir matavimo lygmenis iš kurių vėliau modeliuojamos įvairios savybių kombinacijos. Naudojant šią analizę kiekvieno produkto / paslaugos atributo (pagrindinės produkto savybės) svarba yra lengvai identifikuojama. Žinodamos šią informaciją, įmonės gali pateikti vartotojui geriausią pasiūlymą, kuris atitinka jo lūkesčius ir tokiu būdu užtikrinti didžiausią įmonės pelningumą. Pagrindinis straipsnio tikslas išsiaiškinti jungtinės analizės problemas ir taikant praktiškai supažindinti su jungtinės analizės galimybėmis, aprašant išsamiai metodologiją ir praktinius rezultatus. Tyrimo metu jungtinė analizė praktiškai pritaikyta geriamojo jogurto kainos ir kokybės santykiui įvertinti, pasirenkant geriausius produkto savybių derinius ir kainą, kuri užtikrintų didžiausią vertę vartotojui. Tyrimo metu naudotos mokslinės literatūros sisteminė ir lyginamoji analizės, jungtinė analizė, empirinis tyrimas ir atvejų analizė.Reikšminiai žodžiai: Jungtinė analizė; Kainos ir kokybės santykis; Kliento vertė; Conjoint analysis; Price-quality relationship; Customer value.

ENThe satisfaction of consumer needs is profitable for company when it delivers for customers a product that possesses the best perceived price-quality relationship. Conjoint analysis is one of the best methods to find out what product attributes have the highest value to the consumer and how he responds to different combinations of product attributes (Johnson, 1989). The importance of each attribute of the product can be easily identified using this analysis. However, it is important to note that the value of the complex of the product attributes is more important than the value of individual product attribute, distinguishing it from the others (Green, Srinivasan, 1978). Knowing this information a company can suggest for consumer the best value proposal that meets consumer expectations and ensures for the company maximum profitability. In practice, Conjoint analysis requires detailed knowledge of the opportunities and methodology of this research method. This article presents theoretical description of methodology of Conjoint analysis and its practical application for determination of drinking yoghurt price-quality relationship. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26964
Updated:
2020-09-25 16:24:30
Metrics:
Views: 49    Downloads: 7
Export: