Delimitation of the powers of the Seimas and the government : some aspects of constitutional doctrine

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Delimitation of the powers of the Seimas and the government: some aspects of constitutional doctrine
Alternative Title:
Seimo ir Vyriausybės įgaliojimų atribojimas: kai kurie konstitucinės doktrinos aspektai
In the Journal:
Jurisprudencija [Jurisprudence]. 2010, Nr. 1 (119), p. 43-68
Keywords:
LT
Administravimas. Valstybės tarnyba / Administration. Public service; Diplomatija / Diplomacy; Konstitucinė teisė. Konstitucija / Constitutional law. Constitution; Teisėkūra. Teisės šaltiniai / Legislation. Sources of law; Teisininkai / Legal profession; Valstybės finansai. Biudžetas / Public finance. Budget.
Summary / Abstract:

LTLietuvos Respublikos Konstitucija riboja ir aiškiai apibrėžia Seimo ir Vyriausybės kompetencijos ribas, kurios nurodo, koks turi būti šių valstybės institucijų tarpusavio santykis. Straipsnyje yra analizuojami kriterijai, kuriais remiantis Seimo ir Vyriausybės kompetencijos ribos nustatomos konstitucinėje jurisprudencijoje. Išsamiai analizuojama, kaip Konstitucinis Teismas konstruoja ir interpretuoja valdžių atskirumo principą, bei kaip aiškina konstitucinę nuostatą, jog atitinkamos ribos turi būti nustatomos įstatymais. Vienas iš pagrindinių tokio reguliavimo ir aiškinimo principų yra tai, kad valdžių kompetencijos ribų klausimai gali būti nustatomi tik aukščiausią teisinę galią turinčiais teisės aktais, tai yra įstatymais. Šių klausimų negali reguliuoti Vyriausybės nutarimai ar kiti žemesnės teisinės galios aktai. Be to, Konstitucinio Teismo praktika aiškiai atskleidžia principą, jog tuo atveju, kai konkrečios valdžios kompetencijos klausimas yra nustatytas Konstitucijoje, jis negali būti žemesnės teisinės galios aktu perleidžiamas kitai valdžiai, jo negalima apriboti ar panaikinti. Straipsnyje autorius detaliai analizuoja valdžių kompetencijos padalinimo problematiką konkrečioje situacijoje, kurią numato Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymas. Atskleidžiama, jog diplomatinio atstovo skyrimo tvarka gali sukelti neaiškumų ir valdžių konkrečių kompetencijos ribų realizavimo praktikoje.Reikšminiai žodžiai: Diplomatinių atstovų skyrimas; Konstitucija; Konstitucinė jurisprudencija; Mišrioji valdymo forma; Poįstatyminis teisės aktas; Pusiau prezidentinė valdymo forma; Seimo kompetencija svarstant biudžetą; Stabdžių ir atsvarų sistema; Teisėjų skyrimas; Valdžių padalijimo principas; Vyriausybės įgaliojimai rengiant valstybės biudžetą; Appointment of diplomatic representatives; Appointment of judges; Budgetary competence of the Seimas; Constitution; Constitutional jurisprudence; Doctrine of separation of powers; Half-presidential form of governance; Mixed form of governance; Powers of the Government in drafting the state budget; Sub-statutory legal act; System of checks and balances.

ENThe Constitution of the Republic of Lithuania restricts and clearly defines the limits of the competence of the Seimas and the Government, indicating the mutual relation between these public authorities. The article looks into the criteria, upon which the extent of the competence of the Seimas and the Government is defined in the constitutional jurisprudence. The article provides a thorough analysis on the way the Constitutional Court construes and interprets the principle of separation of powers, as well as the way a constitutional provision stating that certain limits must be established by law is interpreted. One of the key principles of such regulation and interpretation is that the limits of the competence of authorities may be defined only by the supreme legislation, i.e., the laws. These issues cannot be regulated by Government’s resolutions or other legal acts of lower rank. Moreover, the case law of the Constitutional Court clearly defines the principle that in the case when the competence of a specific authority is established in the Constitution, it cannot be forwarded to another authority, restricted or eliminated by a legal act of lower rank. The author of the article provides a detailed analysis of the problematics of the distribution of the competence between authorities in a specific situation, provided by the Law on Diplomatic Service of the Republic of Lithuania. The article reveals that the procedure of assigning a diplomatic representative may cause an ambiguity in the practice of realisation of specific limits of the competence of authorities.

ISSN:
1392-6195; 2029-2058
Subject:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26106
Updated:
2018-12-17 12:43:16
Metrics:
Views: 26    Downloads: 4
Export: