Filologinio pobūdžio reklama tarpukario Lietuvos kultūriniuose ir literatūriniuose leidiniuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Filologinio pobūdžio reklama tarpukario Lietuvos kultūriniuose ir literatūriniuose leidiniuose
Alternative Title:
Philological advertisement in cultural and literary publications of interwar Lithuania
In the Book:
Viešojo diskurso retorika ir lingvistika. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2008. P. 111-134
Summary / Abstract:

LTTarpukario Lietuvai būdinga leidinių gausa. Joje - lietuviškos reklamos istorijos pradžia. Tarp įvairių leidinių itin pastebima - filologinio pobūdžio spauda, kultūrai, literatūrai ir menui skirtų leidinių bei su ja susijusių reiškinių reklama. Reklamos skelbėjai nevengė reklamuotis kultūrinio pobūdžio žurnaluose, laikraščiuose, nes juos prenumeravo, skaitė tikrai nemažai žmonių. Kultūrai, literatūrai ir menui skirtų leidinių skelbėjai taip pat nevengė įvairių rūšių reklamos. Straipsnyje orientuojamasi į kultūros bei literatūros sričiai skirtą reklamą: periodinių leidinių, knygų, renginių, knygynų, leidybos bendrovių, spaustuvių. Analizuojama leidinių savireklama, reklamos strategijos, aptariamos bendriausios filologinio pobūdžio reklamų tendencijos.

ENThe article aims at analysing philological advertisement in the cultural, literary, art publications of interwar Lithuania {Keturi vėjai (1924-1928), Gaisai (1930-1931), Literatūra (1936), Dienovidis (1938-1940), Kultūra (1923-1941), Naujas žodis (1925-1933), Literatūros naujienos (1934-1938)). There are five main groups of philological advertisements that can be distinguished: 1) advertisement of the cultural, literaty and art publications, 2) self-advertisement of these publications, 3) advertisement of books, 4) advertisement of cultural, literary, art, theatre shows, 5) advertisement of bookshops, printing establishments, publishing associations. The work has demonstrated that the advertisement of interwar philological publications is informative and creative. The main strategies of advertisement were praising, encouragement, information, recommendation, commentation, advising. There were frequent variants of self-advertisement: gifts, books and subscribing. The publishers of philological publications were anxious about the readers, agitated them to cooperate. These publications and theit advertisement were dedicated to the broad society. Nowadays, philological publications are more specific.

Related Publications:
Moters įvaizdis Pirmosios Lietuvos Respublikos periodikoje. Respectus philologicus. 2012, Nr. 21 (26), p. 71-85.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25812
Updated:
2020-11-22 20:09:44
Metrics:
Views: 70    Downloads: 27
Export: