LTStraipsnyje aptariami pirmieji pokarinės Klaipėdos Muzikinio teatro žingsniai (1946–1948): repertuaras, atlikėjų sudėtis, orkestro formavimas ir kt. Atskleidžiamos sudėtingos kolektyvo darbo sąlygos, taikantis prie sovietinės valdžios ideologinių prievartinių reikalavimų visoje teatro veikloje: veikalų parinkime, koncertų programų sudaryme; visuomeniniame gyvenime ir kt. Sovietinių ideologijų kišimasis trukdė teatro meniniam augimui, pilnavertiško repertuaro pasirinkimui, gniuždė teatro meno vadovų iniciatyvą, siekius tobulėti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikinis teatras; Muzikinės komedijos teatras; Sovietinė valdžia; Sovietinė ideologija; Opera; Operetė; Simfoninis orkestras; Solistai; Dirigentai; Režisieriai; Musical theatre; Soviet authority; Soviet ideology; Opera; Musical comedy; Symphony orchestra; Conductor; Director.
ENThe first steps of the Musical Theatre of the post-war Klaipėda /1946–1948/ (i. E. the repertoire, the cast of performers, orchestra formation etc.) are discussed in the article. Complicated work conditions caused by forced ideological requirements of Soviet authorities in all the theatre activities such as the selection of authors and their works, formation of concert programmes, social work are revealed. Soviet ideologists hampered the artistic growth of the theatre, the selection of the repertoire, pressed both the initiative of theatre authorities and aspirations to improve. [From the publication]