LTStraipsnis skirtas aptarti masinio vartojimo įsigalėjimą Lietuvoje ir Akropolio kultūrą. Globalūs ekonominiai santykiai, masinė gamyba ir vis intensyvesnis vartojimas išstumia įprastas vertybes ir iš esmės keičia ankstesnį žmonių gyvenimo būdą. Dabartinė Lietuva nėra pasaulio procesų nuošalėje. Čia vienas po kito kyla dideli vartojimo centrai, kurie kuria laisvės ir laimės iliuziją, padeda užmiršti visus rūpesčius. Straipsnyje aptariamas „Akropolyje“ verdantis savitas gyvenimas, pritraukiantis gausybę žmonių. „Akropolis“, įsikūręs didžiausiuose Lietuvos miestuose, yra stambiausias vartojimo laimės produkuotojas Lietuvoje. Jis kuria naujo gyvenimo standartą, steigia tikrovę tikrovėje. Jo sėkmė skatina kalbėti apie jame vyraujančias taisykles ir visuomenės vertybes. Akropolizacija yra XXI amžiaus lietuvių civilizacijos stilius. Akistatoje su Akropolio kultūra galima skelbti pasaulio pabaigą: visuotinį ir represyvų naujo žmogaus ir naujos visuomenės įsigalėjimą. Kita vertus, iliuzijų tikrovėje galima mėginti aptikti properšų, per kurias būtų galima pamatyti ir patirti realybę. „Akropolis“ yra lokalus reiškinys, turintis aiškiai apibrėžtas ribas erdvėje. Joje daiktai nepaiso žmogaus ribų ir įžūliai veržiasi į jo gyvenimą. „Akropolis“ kuria iliuziją apie tobulą laimę, t. y. visišką žmogaus ir pasaulio vienybę. Šios patirtys neatitinka mūsų įprasto žinojimo apie pasaulį, kuris pasitvirtina kiekvieną dieną. Kasdienybės perspektyva nieko nesako apie iliuzijos tvarumą ir jos galimą pabaigą, tačiau ji suteikia pagrindą neakropoliškai gyvenimo pozicijai.Reikšminiai žodžiai: Akropolis; Asmenybė; Civilizacija; Kultūra; Laimė; Laisvė; Prasmė; Prekybos ir pramogų centras "Akropolis"; Vartojimo kultūra Lietuvoje; Vartotojiška visuomenė; Šiuolaikinės vertybės; Acropolis; Civilization; Consumer society; Contemporary values; Culture; Culture of consumption in Lithuania; Freedom; Happiness; Personality; Raison d'etre; Shopping and entertainment center "Akropolis".
ENThe article is aimed at discussing the establishment of mass consumption in Lithuania and the “Akropolis” culture. Global economic relations, mass production and growing consumption gradually replace common virtues and fundamentally change the previously existing lifestyle. The modern Lithuania is not on the periphery of global processes. It witnessed the emergence of big supermarkets, which create an illusion of freedom and happiness and help forget all the worries. The article discusses a peculiar life of “Akropolis”, attracting a great number of people. “Akropolis” is situated in major Lithuanian cities and it is the major producer of consumption happiness in Lithuania. It create a new life standard and establishes a reality in another reality. Its success encourages a discussion of procedures prevailing in it and public virtues. The acropolisation is the style of the Lithuanian civilisation of the 21st century. The confrontation with the culture of “Akropolis” leads to the end of the world: the establishment of a new universal and repressive man and society. On the other hand, certain holes can be found in this reality of illusions. Through these holes one can see and experience the actual reality. “Akropolis” is a local phenomenon with clearly defined boundaries. Objects in this area disregard a man’s boundaries and boldly force their way into his life. “Akropolis” creates an illusion of perfect happiness, i.e. a total unity of the world and the man. These experiences do not correspond to the ordinary knowledge about the world, which are justified each day. The trivial prospect says nothing about the sustainability of illusions and its possible end; however, it provides with a fundament for a non-akropolis position in life.