LTVidurio ir Rytų Europos šalys ieško būdų, kaip iš naujo perpozicionuoti savo miestus miesto marketingo investicijų dėka, šiuo atveju ne išimtis yra Lietuvos sostinė – Vilnius. Pastačius naujus stadionus, prekybos centrus ir daugiafunkcinius miestų kompleksus, buvo nominuota Europos kultūros sostinė 2009, Vilnius dabar planuoja Gugenheimo muziejaus statybą, kuris praplėstų kultūrinio turizmo galimybes ir padėtų pateikti Vilniaus miestą pasaulio žemėlapyje. Šios veiklos yra brangios ir turi labai didelę operacinę riziką. Šio straipsnio tikslas yra atskleisti įvairius veiksnius ir sąlygas, kurios identifikuoja pasaulio meno muziejų sėkmes arba nesėkmes. Autorės naudojo Bilbao miesto Ispanijoje atvejį kaip miesto ekonominės veiklos peraktyvavimo pavyzdį.
ENCentral and Eastern European countries are now looking for ways to re-position their cities through city marketing investments, and the Lithuanian capital city of Vilnius is not an exception in this regard. After building new stadiums, shopping malls and multifunctional urban complexes, as well as being nominated European Capital of Culture 2009, Vilnius is now planning a Guggenheim-Hermitage Museum to fuel its cultural tourism and put the city on the global map. These undertakings are expensive and have a very high operative risk. The aim of this article is to shed light on the different factors and conditions which determine the degree of success or failure of global art museums used as urban economic re-activators, taking the case of Bilbao as an example.