Informacino raštingumo kompetencija aukštojo mokslo sistemoje

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
Kalba
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
AntraštėInformacino raštingumo kompetencija aukštojo mokslo sistemoje
Kita antraštėInformation literacy competency in the system of higher education
AutoriaiVaičiūnienė, Vilhelmina
LeidinyjeProfesinis rengimas: tyrimai ir realijos . 2005, Nr. 9, p. 122-129
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTInformacinio raštingumo standartas, kompetencijos, gebėjimai, nuolatinis mokymasis, mokymo turinys
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje nagrinėjama informacinio raštingumo samprata šiuolaikiniame pasaulyje ir jo ypatumai aukštojo mokslo sistemoje. Sparti informacinių technologijų plėtra pateikia informacijos šaltinių bei jų formų įvairovę , kuri daro nemažą įtaką socialinei, mokslo ir verslo sritims. Kintanti realybė yra svarbus veiksnys, skatinantis ieškoti naujovių ir efektyvumo akademinėse studijose. Straipsnyje analizuojamas informacinio raštingumo standartas kaip gebėjimų sistema, pagal kurią vertinama studijuojančiųjų kompetencija, dirbant su informacija ir ją naudojant. Informacinio raštingumo integravimas į aukštojo mokslo institucijų mokymo turinį sukuria prielaidas jo tobulinimui ir mokymo bei mokymosi proceso kokybės gerinimui. Informacinio raštingumo gebėjimų visuma sudaro pamatą nuolatiniam ir nuotoliniam mokymui(si) - didžiausiems šiuolaikinio aukštojo mokslo iššūkiams. [Iš leidinio]

ENThe article presents the issue of information literacy in today's life. Being a key concept in information society it is closely related to driving technological changes and explosion of information. Rapidly developing information technologies provide a variety of information formats and resources that impact our social and business life. This article examines Information Literacy Competency Standards for Higher Education developed in US. The system of the standards serves as an instrument for assessing students' abilities to work with information sources and apply them efficiently. Incorporation of information literacy into the university curriculum, subject programmes is a complex and consistent activity. Information literacy should be viewed as one type of the basic skills that needs to be permanently fostered and developed. Information literacy being a set of abilities necessary to deal with information forms a basis for distance learning and lifelong learning - two greatest challenges for modern higher schools. [From the publication]

ISSN1392-6241
Mokslo sritis
Susijusios publikacijosVeiklos kompetencijų svarba ir raiška profesiniame rengime / Jūratė Adomaitienė, Margarita Teresevičienė. Pedagogika. 2001, 51, p. 70-80.
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/2464
Atnaujinta2020-07-30 13:40:59
Metrika Peržiūros: 3    Atsisiuntimai: 2