LTŠis straipsnis skirtas Šv. Brunono kulto aspektams – liturginiam ir hagiografiniam. Kongregacijos 1673 m. nutarimu Šv. Bonifacas tapo vienu iš šventųjų Lenkijos ir Lietuvos globėjų. Abiejų Tautų Respublikos paveldas Šv. Bonifaco kulto pavidalu išgyveno visą XIX amžių ir sulaukė naujų politinių permainų, pagimdžiusių modernias Lenkijos ir Lietuvos Respublikas. XX a. pradžioje Lietuvoje Šv. Brunono Bonifaco liturginis gerbimas kone visai sunyko. Šv. Brunono Kverfurtiečio kulto istorija Lietuvoje paini ir sudėtinga. Vis dėlto smulkmeniškas įsigilinimas į įvairius jos vingius bei peripetijas gali sudaryti klaidingą įspūdį – kad šis šventasis misionierius Lietuvoje buvo labiau žinomas ir gerbiamas, nei buvo iš tiesų. Visuotinai žinomas kaip istorijos veikėjas, susijęs su pirmuoju Lietuvos vardo paminėjimu, Šv. Brunonas lietuviams niekada nebuvo ir iki šiol netapo tikru, gyvai gerbiamu šventuoju – užtarėju ir krikščioniško gyvenimo pavyzdžiu. Lietuvai švenčiant savo vardo paminėjimo tūkstantmetį, Šv. Brunonas sulaukia ypatingo dėmesio ir Lietuvos Katalikų Bažnyčioje. 2007 m. Klaipėdoje įkurta pirmoji Lietuvoje Šv. Brunono Kverfurtiečio parapija, o 2009–ieji Lietuvos vyskupų paskelbti jubiliejiniais „Evangelinės žinios tūkstantmetei Lietuvai“ metais. Lieka viltis, kad minimas jubiliejus paskatins atrasti ir pažinti šventąjį misionierių Brunoną, kurio kankiniška mirtis tapo mūsų tėvynės gimtadieniu.
ENThe cult of St. Bruno of Querfurt in Lithuania was never especially distinct. At the beginning of the 21st century there was not a single church, chapel or altar in Lithuania dedicated to St. Bruno of Querfurt. Except for the cycle of frescoes in the Camaldolese monastery in Pažaislis, there is no other portrayal of this holy martyr. Nevertheless, St. Bruno of Querfurt, just as the apostle of Rus St. Boniface, has from the 17th century been mentioned in the liturgical calendars of Lithuania's dioceses and religious orders, as well in various "Lives of the Saints" issued in the Lithuanian and Polish languages. Thus, this article is devoted to the liturgical and hagiographic aspect of the St. Bruno cult in Lithuania.