Ugdymo poveikis priešmokyklinio amžiaus vaikų rankų koordinacijos rezultatų kaitai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ugdymo poveikis priešmokyklinio amžiaus vaikų rankų koordinacijos rezultatų kaitai
Alternative Title:
Training influence on the changes of 5-7 year old children's upper-limb coordination results
In the Journal:
Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas [Education. Physical training. Sport]. 2010, Nr. 1 (76), p. 5-12
Taip pat paskelbta leidinyje: Sporto mokslas [Sports science]. 2010, Nr. 1, p. 62-69
Keywords:
LT
Klaipėda. Klaipėdos kraštas (Klaipeda region); Lietuva (Lithuania); Fizinis ugdymas / Physical education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – ištirti 5-7 metų vaikų rankų koordinacijos rezultatų kaitą optimizuojant fizinio brandinimo mokyklai procesą. Naudoti šie tyrimo metodai: ugdomasis eksperimentas, testavimas, pedagoginis stebėjimas ir matematinė statistinė analizė. Ugdomasis eksperimentas vyko 20 mėnesių. Buvo tiriama 120 vaikų iš Klaipėdos miesto vaikų lopšelių-darželių. Eksperimentinėje (E) grupėje vaikai buvo ugdomi pagal mūsų sukurtą fizinio brandinimo mokyklai programą. Pirštų, plaštakos ir visos rankos lavinimo pratimai, žaidimai su kamuoliais buvo įtraukti į rytinės mankštos ir kūno kultūros pratybų pratimų kompleksus. Kontrolinė (K) grupė dirbo pagal Lietuvos Respublikos Švietimo ministerijos patvirtintą „Vėrinėlio“ programą. Atlikti trys tyrimai. Vaikai turėjo atlikti penkias užduotis su teniso kamuoliu ir tris pirštų lietimo užduotis, vertinančias akių, rankų judesių koordinaciją ir rankų, plaštakų, pirštų judesių tikslumą. Pirmo tyrimo metu E ir K grupės tiriamųjų rankų koordinacijos rezultatai buvo labai panašūs. Per aštuonis mėnesius trukusį kryptingą ir tikslingą rankų koordinacijos lavinimą tarp pirmo ir antro tyrimo nustatyti E grupės mergaičių statistiškai patikimai (p <0,05-0,001) ryškesni septynių, E grupės berniukų – aštuonių užduočių (p <0,05-0,001) rezultatų poslinkiai.Tuo tarpu K grupės mergaičių – vienos užduoties pagerėjo (p <0,01), o berniukų – vienos užduoties pagerėjo (p <0,05), kitos – pablogėjo (p <0,05). Antro tyrimo septynių užduočių (p <0,01-0,001) rezultatų aritmetiniai vidurkiai E mergaičių ir berniukų grupėse buvo statistiškai patikimai geresni nei K grupės mergaičių ir berniukų. Per likusius dvylika mėnesių (tarp antro ir trečio tyrimo) visų grupių vaikų rankų koordinacija pagerėjo, tačiau E grupės mergaičių vidutiniai rezultatai statistiškai patikimai (p <0,01-0,001) išaugo penkių, o berniukų – keturių užduočių (p <0,05—0,001), K mergaičių grupėje – keturių (p <0,05), berniukų – penkių užduočių (p <0,05-0,001). E grupės vaikai kur kas geriau gaudė kamuoliuką, taikliau metė į taikinį, koordinavo pirštų galiukų lytėjimą užmerktomis ir atmerktomis akimis. Trečio tyrimo metu E grupės mergaitės buvo statistiškai patikimai pranašesnės atlikdamos septynias (p <0,01-0,001), o berniukai šešias (p <0,01-0,001) užduotis, lyginat su K grupe. Visų tyrimų metu nustatyta didelė individualių rankų koordinacijos rezultatų sklaida. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bruininks-Oseretsky motorinių įgūdžių testai; Fizinis brandinimas mokyklai; Priešmokyklinės grupės vaikų fizinio brandinimo mokyklai programa; Rankų koordinacija; Bruihninks-Oseretsky tests for motor proficiency; Bruininks-Oseretsky motor skills test; Children physical preparation for school; Hands koordination; Physical maturing for school; Pre-school; Upper-limbs coordination.

ENAim of the study was to examine the changes of 5-7 year old children's upper-limbs coordination results stimulating their physical maturing for school. The following research methods were applied: educational experiment, testing, pedagogical observation, and statistical analysis. The educational experiment lasted for 20 months. 120 children from Klaipėda kindergartens participated in the experiment. The children from the experimental (E) group were educated according to our created physical preparation for school program. The basis of upper-limbs coordination training consisted of finger, hand, and arm exercises and ball games. The control (C) group used the program "Vėrinėlis", certified by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuanian. Three control studies were conducted. The children had to perform five tasks with a tennis ball and three finger touching exercises which assess coordination of visual tracking with movements of the arms and hands, as well as precise movements of the arm, hands and fingers. During the first research, the obtained results of the upper-limbs coordination from Groups E and C were very similar. During the eight months of purposeful training of upper-limbs coordination it was estimated that the girls in Group E significantly statistically improved (p <0.01-0.001) in seven tasks, and the boys in Group E – in eight tasks (p <0.01-0.001).However, the girls in Group C improved in one task (p <0.01), the boys in Group C improved in one task (p <0.05) and were worse in one task (p <0.05). Group E girls and boys mean results of the second research were statistically significantly better in seven tasks (p <0.01-0.001) comparing with Group C girls and boys' results. During the rest twelve months the upper-limbs coordination of the children from all the groups improved, but Group E girls' mean results statistically significantly improved in five tasks (p <0.01-0.001), and Group E boys' – in four tasks (p <0.05-0.001). Group C girls improved in four tasks (p <0.05), and Group C boys – in five tasks (p <0.05-0.001). Group E children were better at catching a ball, coordinating finger tip touching tasks with open or closed eyes, and were more precise in throwing something into the target. In the third research Group E girls were statistically significantly better in seven tasks (p <0.01-0.001), and Group E boys – in six tasks (p <0.01-0.001) comparing with Group C. All the studies showed great individual upper-limbs coordination differentiation. [...]. [From the publication]

ISSN:
1392-5644; 2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Lietuvos ikimokyklinukų fizinis ugdymas / Eugenija Adaškevičienė. Kaunas : Šviesa, 1993. 205 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24190
Updated:
2021-02-25 09:59:44
Metrics:
Views: 52    Downloads: 6
Export: